usch usch usch

jag vet att jag inte skrivit på länge men har inte haft tid helt enkelt...

natten mellan valborg o första maj vaknade jag ngn gg på natten av att jag hörde Isabelle hosta o sen spy... så jag tände min sänglampa o for upp ur sängen för att kolla till henne... då var hon så trött så hon tänkte fortsätta sova, i en säng som var till hälften nerspydd o i en pyjamas som spytt ner också... så jag lirkade av henne pyjamasen o tog upp henne till oss... där sov hon en liten stund o sen spydde hon ner en del av min säng också... så jag satt med henne i famnen en stund o var beredd med en handduk ifall hon skulle spy igen... vilket hände... inte så mycket den gången, men en del... sen somnade hon sött precis nedanför kuddarna o med huvudet ut mot kanten... så beslöt mej för att det var bäst att hon fick ligga så o sova... så kröp ihop nedanför henne i sängen o somnade lite väl djupt... så vaknade när Isabelle gled ur sängen o landade på golvet... då var klockan ungefär fem på morgonen... bestämde mej för att ta med mej henne o täcket o kuddarna ner till tv-rummet o lägga mej i soffan istället... så laddade upp med ett gäng handdukar ifall hon spydde mer... o ja, det gjorde hon... men vi fick sova lite grann emellan iaf... resten av dagen så bajsade hon i princip rinnande o spydde ett par gånger till... tyckte så synd om mitt lilla hjärta då... feber hade hon också o rejäl feberfrossa mellan varven... hon kunde ligga under ett duntäcke o bara skaka... vi fick i henne blåbärssoppa iaf under dagen o till o med lite skorpa o mariekex gick ner... inte mycket, men tillräckligt iaf... sen på onsdagen så var hon i princip frisk... kräktes upp lite välling på morgonen... men i övrigt piggare än innan... på torsdagen började vi bli lite oroliga för då hade hon inte kissat på flera dagar o hon var fortfarande väldigt hängig... så ringde sjukrådgivningen o till sist fick vi en tid till jourcentralen... där konstaterade läkaren att hon åtminstone var feberfri o att hon lekte med honom lite grann... så sa han att om hon inte kissat ngt under fredagen så skulle vi ringa vårt bvc... men redan på torsdagskvällen så kissade hon igen... sen har hon blivit piggare o piggare... hon äter lite mindre än annars fortfarande... men det ökas på mer o mer... så snart är nog vårat lilla matvrak tillbaka...

o jag har haft en dust med läraren på utbildningen jag går... lämnade in ett brev till af med en del synpunkter på utbildningen efter att ha försökt prata med läraren flera gånger... o sen gick vi på påskledighet o när vi kom tillbaka på tisdagen efter påsk så kallade han in mej på sitt kontor o frågade om det var jag som skrivit brevet... jag sa att det hade jag gjort o han menade på att jag kunde väl pratat med honom först... som om jag inte försökt liksom...??

sen hade vi en vikarie ett par dagar o sen när läraren kom tillbaka i måndags så frågade han mej vid ett tillfälle när jag var på hans kontor om inte jag tyckte det var en bra idé att han fick läsa det brevet jag skrivit till af... jag sa att jag inte hade det kvar... på tisdagen blev jag nästan anklagad för att ha anmärkt på tiderna till af... jag sa åt honom att jag inte gjort det... o han menade på att vem skulle annars sagt det... o jag sa åt honom att det var ju inte bara han o jag som visste att jag var den som oftast gick sist... utan andra hade ju märkt det också o det kanske kunde vara ngn mer som klagat... på onsdagen var han på möte på eftermiddagen med af o några andra... men jag vet inte riktigt vad som sas eller så eftersom jag var tvungen att vara hemma för att vi inte hade ngn barnvakt den dagen... men när jag kom tillbaka på torsdagen så sa han knappt ngt till mej...

så nu hoppas jag bara på att det fortsätter på det här spåret... hellre att han knappt pratar med mej än att jag får en massa skit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0