nu jävlar!

japp... nu jävlar ska jag bli ordentlig!!!!!

jag har jättesvårt för att komma upp skapligt på morgonen o äta frukost... äter även väldigt oregelbundet... men efter att jag fått magkatarr så ska jag börja skärpa till mej... tar det som ett tecken på att min kropp säger åt mej att stressa ner o börja ta hand om mej själv bättre...

så mina dagar ska nu börja se ut mer så här:

Tid
9 – 9.30          Uppstigning          Beror lite på när Isabelle vaknar, men jag satsar på att komma upp
runt 9.
9.30 – 10        Frukost                Tanken är väl att den ska bestå av gröt så småningom, men för
tillfället får den bestå av fil, flingor och kanske lite banan.
10 – 11.30       Sysslor               Ja, vad jag än behöver göra här hemma så är det rätt tillfälle nu.
11.30 – 13       Lunch                 Beror lite grann på när Isabelle är hungrig, men innan dess är
förhoppningen att jag ska hinna äta lunch.
13 – 14.30       Sysslor              Ja, det jag inte hann med innan ska hinnas med nu. Antagligen är
Isabelle hungrig nu också om inte hon ätit innan. Här är även
tanken att hinna med en promenad på minst 10 minuter.
14.30 – 15.00  Mellanmål           Någon macka eller lite frukt. Det beror på humör.
15 – 16.30       Sysslor              Kommer inte på något annat ord för det direkt. Men ja, pyssla här
hemma, leta jobb m.m.
16.30 – 18       Middag               Någon gång under den här tiden ska det lagas middag och ätas.
18 – 20            Sysslor              Leka med Isabelle eller hitta på något annat. Något ska nog
kommas på.
20 – 23           Övrigt                 Ja, kanske äta någon frukt, kolla på tv. Isabelle brukar nattas runt
21-22-tiden. Ibland så sent som vid 23.
23 – 00           Läggning            Så här dags ska jag fixa mig inför natten och sen gå och lägga mig.
Läsa lite i en bok eller lösa något korsord en stund innan jag väl
somnar.

Så ikväll börjar jag mitt nya liv kan man väl säga... så snart ska jag alltså gå o lägga mej... men först ska jag äta en frukt, börjar bli hungrig igen...

Min förhoppning med mitt schema är att jag ska bli av med min magkatarr helt eller åtminstone märka av den väldigt sällan... Satsar på att kunna klara av att leva utan att ta mediciner... Ska dock ta en nu ikväll för nu börjar jag få ont igen... Tar en som inte är långtidsverkande, men som hjälper iaf... =)

natti natti söta läsare... =)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ser bra ut! Jag hejjar på dig! ^^

2011-01-03 @ 10:27:52
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0