Hur sjutton får man ett förhållande att fl...

Hur sjutton får man ett förhållande att flyta på utan en massa tjafs hela tiden? Allt detta bråk om småsaker som blir stora problem gör mej tokig! Jag vet att jag inte är helt oskyldig för jag kan ha humör jag också o bete mej som en tonåring. Som idag, jag o H började tjafsa om att han ansåg att jag aldrig tog initiativ till att göra ngt här hemma. Då blev jag förbannad o sa att det var tröttsamt att alltid få höra att man aldrig duger. Det känns som att jag aldrig räcker till. Isabelle sliter o drar i mej o H vill ha hjälp med ngt. Självklart måste jag ju prioritera Isabelles behov först. Men men. I vilket fall så blev det inte bara en höna av en fjäder utan snarare två tre hönor av en fjäder. Sa åt honom att jag var trött på att han gav mej order, kan han inte be mej om ngt istället för att få det att låta som en order? Idag sa han t ex att jag måste massera hans nacke idag. Då sa jag att eftersom jag tydligen måste det får jag väl snällt göra det. Det värsta med grälen är nog mitt dåliga samvete efteråt. Jag får dåligt samvete för att Isabelle får höra mamma o pappa bråka. Hon ska inte behöva höra det. Iaf så gjorde H maten o jag hade burit upp all tvätt som legat på nedervåningen efter att ha tvättats. Så när jag burit upp tvätten så tog jag ett par av Isabelles leksaker o så tog jag henne o gick upp. Efter ett tag så kom H upp o undrade om jag lugnat ner mej lite nu. Då sa jag att det berodde på vad han ville. Efter några meningsutbyten kom det fram att maten var klar så jag sa att jag snart skulle komma ner. Då ville han veta när det var. Eftersom jag just då bara tänkt sortera klart det sista o sen äta så blev jag som en trotsig tonåring o sa att jag kommer ner när jag är klar. Då blev han självklart irriterad på mej. Sen när jag försökte sluta fred genom att prata med honom så var han bara tyst. Så jag skrev ett brev helt sonika där jag skrev hur jag kände. Skrev även att eftersom vi i princip aldrig går o lägger oss samtidigt så är det frustrerande. Vill ju att vi ska vara någorlunda jämna i våra rutiner. Vill ju att vi ska äta frukost ihop ibland. Men men. Får väl se om det är bättre imorrn. Nu ska jag sova! God natt


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad sa han om brevet då?

2011-01-27 @ 19:48:25
Postat av: Johanna

Hoppas att det löser sig för er, låter inte kul det där :(



Svar: Tack! Och jag hade det jättebra i Brasilien. Saknar flickorna väldigt mycket nu! Hehe, flickorna, det lät lite roligt...

2011-02-03 @ 14:09:37
URL: http://omjojjo.blogg.se/
Postat av: Ella

Pernilla: han har inget sagt om brevet... men det har ju blivit bättre efteråt...



Jojjo: som jag skrev till dej förut, tror vi behövde det för att rensa luften... så mycket frustration o irritation som ligger i luften ibland...

2011-02-05 @ 22:59:17
URL: http://cuteelliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0