Vissa människor är bara för dumma

Ja, min sambo fick i förra veckan veta att han skulle börja köra natt eftersom körningen han haft hittills har upphört. Då pratade han med facket om det o att han helt plötsligt skulle betala för ngt som gått sönder som definitivt inte var hans fel. Det har jag skrivit om i ett tidigare inlägg. Idag kom han hem o så berättade han att han helt plötsligt fått ett nytt schema. Enligt facket måste schemaändringar annonseras minst fem arbetsdagar innan det börjar gälla. Det har inte chefen gjort. Sambons nya schema ska börja gälla på söndag. Jag sa att jag hade ställt till ett jäkla liv o pratat med facket om det. Jag hade aldrig accepterat att chefen gjorde allt för att jävlas med en bara för att man sagt upp sig. Snarare tvärtom. Då hade jag definitivt inte brytt mej, jag skulle ju inte ha ngt att förlora då. Men men. Det är nästan så jag känner för att ringa facket o prata med dem om det. Men det blir bara dumt om jag gör det. Bättre att säga till sambon att jag skulle pratat med dem eller sagt till chefen att han kunde glömma att jag skulle acceptera det nya schemat. Nåja, jag får väl göra det bästa av situationen. Men nu är det dags att göra ngt annat här hemma.

Nu misstänker min kära sambo att hans chef försöker straffa honom eller ngt sånt bara för att han sa upp sig. Han har fått sånt jäkla dåligt schema så han får ingen ob-tid o en dag kommer han börja 4 på morgonen. nackdelen är att han kommer hem från jobbet relativt sent på kvällen innan dess. får gå o lägga sig jättetidigt o sen gå upp igen vid 3. för att hans chef har fått för sig att inte ge sambon min en massa ob-tid. eller vem sjutton vet hur M (chefen) tänker?

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Usch låter som en riktigt tråkig situation! hoppas ni har en mysig fredagkväll trots allt krångel med schemat! kram

2010-09-03 @ 21:52:51
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Familjen Korb ♡ Tvåbarnsmamma

Oh javisst.

Något speciellt du skulle vilja köpa?

Kanske kan sätta ihop ett litet paket. :D

Krama

2010-09-03 @ 22:00:03
URL: http://salkert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0