Hektiska dagar

Ja, nu är det verkligen hektiska dagar. Som kontrollfreaket jag blivit så börjar jag känna mej lite uppstressad. Hade jag fått min vilja igenom hade jag o H handlat allt till dopet redan i helgen som var. Men det tyckte han var onödigt. Så skulle vi handlat idag, blev det så? Nej. Men jag kom med förslaget att jag kollar med hans mamma om när hon ska åka o handla o om jag kunde följa med henne. Då kan jag ta hans kort o han får välja om han ska ta Isabelle eller om hon ska följa med till affären. På fredag ska jag ner till församlingshemmet där dopet ska vara o då ska jag plocka med mej allt jag kan ta med mej dagen innan o så ska jag o Pernilla hjälpas åt att ställa i ordning hur vi ska ha det. Då tar vi även med alla ingredienser till tårtorna o så gör vi fyllningen (snarare fyllningarna) till tårtorna o brer på. Grädden o garneringen fixar jag på lördag. På lördag är dopet. Då ska jag se till att komma ner till församlingshemmet vid elva, tolv o ordna det sista. Sen är det bara njuta. När det är över tar jag hand om disken o allt sånt medan H åker hem med Isabelle. Jag funderar på att gå ner med vagnen så vi har nånstans att lägga henne om hon blir trött. När allt är klart på lördagen är det bara söndagen kvar. Då ska nämligen min kusin döpa sin son, o vi är bjudna. Tidigare idag pratade jag med min syssling på fb. Hon vill gå ner i vikt men har svårt att hitta motivation. Jag vill också gå ner lite i vikt så vi kom överens om att börja våra nya liv på måndag. Då ska vi nämligen börja äta bättre o börja röra på oss mer. Jag har ju även gått med i stegtävlingen som Willvin anordnar så jag kommer att börja mäta hur mycket jag rör på mej om dagarna o sakta men säkert börja öka på det. Jag ska utmana mej själv helt enkelt. Min syssling, Sara, o jag ska peppa varandra under den här tiden. Ska bli spännande. Nu ska jag dock sova. Det lär behövas för runt fem lär Isabelle vakna o vilja ha mat o det är bra om jag inte är som en zombie då. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0