Då var det över

I fredags blev jag o H lite osams när jag bad honom om en jättegullig tjänst. Ville bara ha pappret som stod i köket så jag kunde snyta mej. När jag fick svaret: om det innebär att jag måste resa på mej så glöm det. Då blev jag verkligen sur o stormade ut i köket, hämtade pappret o sen in till tv-rummet igen. Där ligger H i soffan o undrar vad jag velat. Då fick han sig en liten utskällning av mej om att jag alltid gjorde honom tjänster men när jag bad honom om en så kunde inte han göra det för mej. Sa åt honom att jag till o med stått o gjort mackor åt honom på kvällen för att han skulle ha på jobbet dagen efter. Sa också att jag oftast inte ens fick ett tack ens en gång när jag gjort något. Till o med när jag inte mår bra så ber han mej om tjänst efter tjänst. Tror att han fattade att jag verkligen var sur.

Sen kom Pernilla o vi skulle ner till församlingshemmet o börja med tårtorna o börja ställa i ordning i lokalen. Jag hade räknat med att H skulle ta Isabelle när han skulle komma ner sen, men då skulle han duscha när vi åkt. Jaja, jag gnällde av mej lite hos Pernilla. Vi började med tårtorna o skippade att möblera då det var ganska bra gjort redan. När jag kom hem fick jag syn på ett sugrörspapper från McDonalds som inte legat där förut. Frågade då om han ätit på McDonalds o det hade han. Då frågade jag om han inte kunde ringt mej också o frågat om jag velat ha något. Tyckte det var dålig stil helt enkelt. Han sa bara att visst, det hade han ju kunnat. Men han hade bara köpt en hamburgare o en dricka, vilket jag inte spelade någon roll. Han hade pratat om att vi skulle köpa pizza o jag hade knappt ätit något under dagen. Så blev faktiskt ganska sur på H då.

Igår skulle jag o H åka hemifrån ungefär halv tolv, vi skulle möta Pernilla nere vid församlingshemmet också. Pernilla messade mig om att hon åkte hemifrån o jag sa till H att det var dags att åka. Det var ju ok, men vi var ju tvungna att hämta ett par grejer hos hans föräldrar också. Dopklänningen skulle bara strykas. Fick ett till sms av Pernilla där det stod att hon var framme. Då blev jag lite stressad o sa till H att vi behövde åka ner dit nu. han skulle prompt dricka en kopp kaffe dock. Men vi fick med oss det vi skulle ha från hans föräldrar, förutom dopklänningen men den kom ju sen iaf så det gjorde ju ingenting. Så åkte vi ner till församlingshemmet o jag o Pernilla satte igång med att börja garnera tårtorna. Rättare sagt, jag smetade på grädde på alla tårtorna o då var H o Pernilla klara med den lilla ommöbleringen som behövdes. Så då hjälpte Pernilla mej att garnera tårtorna o det blev så fint så. =) 

Sen hade vi en del tid över. jag hade tvättat håret samma morgon o mitt hår är alltid en rejäl oreda om jag inte borstar håret åtminstone varannan dag. Så då passade vi på att slå två flugor i en smäll. Jag fick hjälp av Pernilla att reda ut hårtrasslet o samtidigt passade jag på att lägga in det röda o det guldiga bandet i psalmboken på de psalmer som skulle sjungas. Det gick bra. Vi fick ett par avhopp i sista minuten, lillans farbror o hans tjej mådde inte bra. De var magsjuka så de stannade hemma. Men hennes mormor, morfar, farmor, farfar, gudmor Pernilla, faster med sambo, gammelmormor (farmors mamma) kom ju också. Lite kompisar till oss kom också. Jag hade fått en kul idé av en kompis också till gästboken. Pernilla hade varit i Ullared ett par veckor innan dopet o då fått i uppdrag av mej att hitta en vit body (tanken var att ifall vi behövde låna dopklänning så skulle vi ha bodyn under) o den fick bli vår gästbok. Min plastpappa hade varit på biltema för min räkning o skaffat en pappersduk, lite reflexer samt textilpennor. Så jag la fram textilpennorna o textade på bodyn "Dopdag 11.9.2010" o så fick de skriva sina namn där. Prästen frågade om han också fick vara med o det fick han så gärna. Jag gillar den prästen så det var bara kul att han ville vara med på "gästbodyn" också. På baksidan skrev jag sedan namnen hon fick vid dopet (egentligen innan) o födelsdatum. Sedan målade jag ett litet hjärta o skrev mamma efter o sen kallade jag in min sambo (som stod ute o pratade med folk, jag diskade innan dess) o sa åt honom att skriva på bodyn. Då skrev han o (med ett streck under) bredvid mamma så det blev ♥ Mamma o Pappa. Tyckte det var gulligt. Tillbaka till dopet. Hon brydde sig inte direkt om att det kom vatten på huvudet. Hon typ fnyste lite grann o såg förvånad ut först o sen såg hon mest glad ut. Min lilla sötnöt. Prästens skägg var också intressant. Hihi.

Sen var det dags för fika efter dopet o det var populärt. Kanske lite väl mycket fika med tanke på hur några vi blev, men jag hade räknat på ungefär 6 personer fler från början. Efter att alla åkt hem så var det dags att städa församlingshemmet. Jag sa att jag kunde göra det så kunde H åka hem med alla grejer o så barnmatstolen som hans föräldrar tog med sig. H skulle tagit med sig, men glömde det så vi bad hans föräldrar ta med sig den de har hos sig. Så sopade jag golvet i hela församlingshemmet o sen gick jag hem med Isabelle i vagnen. =)

Idag, söndag, var det dags för nästa dop. Denna gången kunde jag bara sitta bredvid o njuta dock. =)  Då var det dags för min kusins son Aaden att döpas. Isabelle hittade en ny kompis också i en av min mormors systrar. Britt (mormors syster alltså) sa att hon kunde hålla Isabelle så kunde jag fika klart. Syntes att hon var bra sugen på att gosa med min lilla snuttunge. =)  Så visst kunde hon få hålla Isabelle under tiden som jag fikade klart. Isabelle verkade trivas i Britts famn o Britt verkade stormtrivas med en liten bebis att hålla i igen. Så tog ett par bilder på dem. Ingen riktigt bra dock, med min mobilkamera. Men har för mig att jag fick en bra med min plastpappas kamera. =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja, då förstår jag varför han var borta så länge i fredags. Det var dålig stil att inte fråga. Han hade ju kunnat ta med sig det tillbaka till församlingshemmet och ätit i sällskap med oss.

Jag är ett bra bollplank, bara att prata av sig. Jag gör ju det med, när jag har något att grunna eller vara irriterad över. =D

2010-09-12 @ 11:42:39
Postat av: ellenojag

Skönt att dopet är klart och allt gick bra tillslut :)



Ellen mår precis som vanligt, tur! ska dock tillbaka till tandläkaren och kolla så det lilla såret i tandkötter har läkt (tur med en tandläkaren i släkten ibland ;)

2010-09-13 @ 00:32:29
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0