BVC

ja, idag var det dags för BVC... då Henke jobbade fick jag skjuts av hans pappa... hade lite undringar om det här med välling o så... BVC-sköterskan sa att jag kunde ta nestlé också... de är ju konkurrenter (tilläggas bör kanske att jag alltid kört med babysemp när vi ger ersättning, av nestlés nan får hon bara magknip) o har ungefär likvärdiga produkter... men jag sa att jag var lite fundersam på om det verkligen var så bra att börja laborera mellan märkena o då sa hon att om jag känner mej tryggare med semper så kan jag ju fortsätta med det... så ska nog köpa hem välling o börja ge i flaskan blandat med ersättningen... ska se till att vi köper det innan det är dags att skicka in streckkoden till semper så man kan få en vällingburk... men det verkar inte finnas ngn tidsgräns på det... skönt... =p  men ska nog ändå köpa ett paket välling o hälla upp i en burk så länge eftersom man var tvungen att klippa ut streckkoden o skicka in den...

nåja... tillbaks till BVC... det var ju dags för halvårskontrollen o då är det även läkarundersökning som gäller... läkaren sa att allt såg fint ut... o vikten var inte riktigt så mycket som jag trodde... trodde hon skulle kommit upp till 9 kg... men inte riktigt... hon vägde 8840 g o mätte 66 cm... =)  börjar bli en stor tjej... o BVC-sköterskan fick se prov på Isabelles temperament också... haha... hon fick tag i måttbandet o började sulta på det... sen när jag skulle ta på henne bodyn så fick jag ju ta bort det från henne... då var det en fröken som blev arg... men det är kul ändå att hon inte alltid är superglad när vi är där utan även visar upp fler sidor... BVC-sköterskan sa att hon var tidig med det där att protestera när man tar ngt från henne... men än så länge går det oftast att distrahera henne med ngt annat...

nej... dags att börja fundera på att gå o lägga sig...

Kommentarer
Postat av: Babydjungeln - tävling pågår

åh ja babysim är jätte mysige... och man kan göra sig mycke litten så man inte ramler ut sängen :D

2010-09-28 @ 20:19:15
URL: http://www.babydjungeln.se
Postat av: Michelle

Nee fy, stackars henne! =(

2010-09-28 @ 20:29:11
URL: http://michilullan.blogg.se/
Postat av: ellenojag

hehe ja lite skillnad på våra små ;)



såg förresten att pyjamasen reas ut på HM nu, 50kr! :)

2010-09-29 @ 23:51:00
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0