usch... så grymt dålig på att uppdatera

ja, jag vet verkligen att jag är usel på att uppdatera...

men iaf...

här hemma har det hänt en hel del... jag tror inte att det är nyttigt för mej o H att gå hemma samtidigt... det känns lite som att vi går varandra lite på nerverna... vi är inte vana vid att vara hemma konstant samtidigt båda två... förut jobbade han, visst han var ju hemma även mitt i veckorna... men det var ju inte alls lika mycket som det blir nu... allt det här leder till att smågrejer förstoras upp... sååå jobbigt... jag går hemma pga arbetslöshet o det är klart att det inte är så värst kul... han är hemma på pappaledighet... men det känns oftast som att det är jag som fortfarande är föräldraledig... men det blir ändringar på det sen... det bästa är dock ändå att när vi grälar, o ja jag skriver när för vi grälar tyvärr en hel del just nu, så blir inte Isabelle rädd... hon bryr sig knappt om oss... det är så skönt... för både jag o H har humör... båda två kan verkligen tända till... det är väl bra på sätt o vis att vi tar det när det kommer upp istället för att stänga allting inne... men det är fortfarande extremt jobbigt...

nåja... jag är kanske lite knäpp, men jag ser faktiskt fram emot att bli inskriven i jobbgarantin för ungdomar... jag vill inte ha jobb innan dess... det beror på att jag hittat en utbildning som jag gärna vill gå... mailade min handläggare o undrade om det inte fanns möjlighet att få börja en utbildning tidigare... men det gick inte... hur kunde jag veta det? blir så trött... känns lite som att allting är så himla strikt... men men... hoppas jag hinner börja utbildning innan jag får ngt jobberbjudande...

Isabelle sover som en stock sen ett tag tillbaka... jag ska väl ner till H o umgås lite innan vi går o lägger oss... hoppas att han får sina pengar snart från sin fd arbetsgivare... han ska ju enligt lag ha ut semesterersättning senast 30 dagar efter att han slutat... han har inte fått dem än... o det är snart två månader sen han slutade... men han sa att om han inte får dem den 25 så ringer han facket o säger till dem att han inte fått sin semesterersättning o så får de ta hand om det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0