fy faan!!!!

ja ursäkta svordomen i rubriken... men jag har just kollat på uppdrag granskning om ett syskonpar som blev placerade i ett familjehem när de var riktigt små... den ena var knappt ett år o den andra var nästintill nyfödd...

jag har suttit o gråtit till programmet!!!!

jag brukar i princip aldrig gråta till såna här program, men detta var bara så himla hemskt!!!!

alltså, jag saknar ord!!!!

ni kan kolla programmet här

som sagt, det är hemskt så jag varnar er för att ni kanske kommer gråta...

jag har bott i familjehem själv, men jag var nästan 10 år gammal när jag kom dit. jag har aldrig haft ngn form av osäkerhet kring huruvida jag skulle få stanna kvar eller inte. men sen jag blev mamma så känns det som att jag kan sätta mej in i känslorna på ett helt annat sätt än tidigare... alltså tänk er själva... ni har fått ta hand om två barn som är väldigt små... ni får ta hand om dem i fyra år o sen helt plötsligt så får ni inte ta hand om dem längre... skulle inte ni känna era hjärtan krossas när ni hör barnen gråta o säga till er att de vill hem? att de vill ha er...

kolla programmet så förstår ni vad jag menar!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0