Bröllopet

Ja, jag satt o småkikade lite på tv tidigare idag. Då visade de konserten i Konserthuset som var i fredags. Jag bara föll pladask för en låt som spelades. Jag tyckte iofs att de hade fått ihop ett ganska bra program, bort med operan bara så var det helt ok. Kul att Uggla var där o sjöng "Värsta grymma tjejen". Men det var inte den låten jag föll för, det var den av Adolf Fredriks musikklasser. Så gulligt!

I morr'n är det bröllopskalas

Jag kollade även en hel del på bröllopet igår. Fick inga tårar i ögonen först, men när Daniel höll sitt tal till Victoria. Då började de komma! Så himla gulligt. Jag är verkligen glad över att hon har fått sin prins till sist, jag är så glad för deras skull. Hans tal finns här

Har även funderat en del på allt ramaskri om det här med att Kungen skulle föra henne till altaret. Alla har gormat om att det inte är jämställt, att hon är myndig o att det är en hemsk grej. Men om man kollar tillbaka så har det faktiskt varit så att den kungliga bruden förts till altaret av en manlig släkting (kolla Hagasessorna). Men i min mening så är inte Victoria myndig. Är man myndig har man rätt att bestämma själv över sig själv o sitt liv. Victoria var dock tvungen att fråga sin pappa om lov att få gifta sig med sin kärlek o även regeringen är tvungen att säga att det är ok. Är man verkligen myndig då? Jag tycker inte det åtminstone!

Gulligt av Kungen att ge sin fru en ros på deras bröllopsdag som det ju faktiskt var igår också. Jag gillade även fädernas tal till brudparet. Olle Westling som berättade om när Daniel berättat att han träffat en flicka som han ville ta med sig hem o presentera för dem. Inte kunde han väl tro att det var just den flickan som hans son träffat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0