Vadstena

ja, igår var vi i Vadstena... där är vi i princip varje onsdag när det är fint väder under sommaren... anledningen till att vi är där är för att det är nostalgiafton o då kommer det massa folk o massa gamla bilar... mestadels gamla amerikanare men även annat finns... igår var min mamma med dit... hon åkte med min typ plastpappa i hans mustang... den är superfin o han är duktig o har gjort iordning den så den är superfin...

nästa vecka på fredagen ska jag gå på begravning... en av min mammas mostrar gick bort för lite sen till följd av en längre tids sjukdom... så på fredag nästa vecka ska hon begravas... ska bli kul att träffa lite släktingar som man inte träffat på länge, men det kommer vara sorgset också... funderar på om jag ska ta på mej ngt med lite färg som för att hylla det liv hon levde ändå ganska bra tills hon blev sjuk, eller om jag ska klä mej i svart... får se hur jag gör...

just nu sitter jag iaf här i väntan på att Isabelle ska somna... hon verkar vara på väg att somna iaf... skönt, för jag är jättetrött o vill sova mer... natten till igår sov hon nästan nio timmar innan hon vaknade... fast tror att hon egentligen vaknade till o ville ha nappen... men jag tog upp henne o gav henne mat iaf... nu ligger hon o pratar med kaninerna som jag hängt upp på vagnen för att ha ngt för henne att kolla på när hon är vaken...

idag jobbar min älskling en lång dag så idag är det jag som gör maten... han sa igår att om jag vill göra det enkelt för mej kan jag ju tina köttfärssåsen från i måndags o bara koka spaghetti till... så funderar faktiskt på att göra det...

på söndag skulle han egentligen varit ledig, men han fick hoppa in o jobba en dag extra då... då ska han köra en helsingborgssväng... så vi bestämde att om lillan inte blir sjuk tills dess så ska hon o jag följa med i lastbilen... kan bli kul... senaste ggn jag åkte med i lastbilen var jag höggravid o Henke höll på att bli galen eftersom jag (som så typiskt gravida) kunde gå från absolut inget kissnödig till akut kissnödig på ett par sekunder... då var det en pina att behöva vänta tills vi kunde stanna en bit fram... han säger att det tog rätt mycket längre tid att åka den svängen än annars... efter den ggn var jag inte välkommen att följa med längre... haha... nåja... jag klandrar honom inte... hade nog blivit galen själv... =p

nej, nu sover Isabelle så sött igen så nu ska jag gå o lägga mej en stund till... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0