trött o seg efter en lång dag

ja, denna dagen blev betydligt längre än jag hade tänkt...

dagen började vid halv elva då jag gick upp o gav lillan mat o åt lite frukost själv... sen när Henke kom upp så var det dags att åka... denna gången skulle han skjutsa in mej till Pernilla där jag o Isabelle skulle tillbringa några timmar... de där några timmarna blev fler än jag hade tänkt mej... tänkte att jag skulle hunnit med 19.50-bussen hem, men det gjorde jag ju inte... nåja, fick bli att jag kom hem med 21.20-bussen istället... imorse packade jag dessutom ihop en påse med termos, ersättning, badkläder o Isabelles badstol som jag köpt... den blåste jag upp ordentligt idag (testade den redan igår egentligen, men då hade jag inte fått i tillräckligt med luft i den)... igår var den lite halvläskig o det var den till en början idag också... men efter att hon fått vänja sig o märkt att vi hela tiden var precis bredvid o lyfte upp henne om hon tyckte det blev läskigt så var den helt ok... sen hade jag även med mej den obligatoriska väskan med blöjor, våtservetter, salva, puder, nappflaska o extra kläder... detta plus vagnen o bilbarnstolen blev en del att släpa med sig... nu löste vi det med att Pernilla kommer ut hit imorrn o har med sig badstolen, bilbarnstolen, termosen o badkläderna så bjuder jag henne på käk...

badturen idag blev till Karlsby... det var lite kallare där på vissa platser än i Jerusalemsbadet, men när vi kommit ut till bryggans slut var det varmare, konstigt nog... antar att det beror på att den grunda delen oftast ligger i mer skugga än den djupa delen... så när solen legat på hela dagen så är det nog skönare på den djupare delen... det verkade Isabelle hålla med om... för när vi kommit ut dit så trivdes hon bättre i badstolen... =)

innan vi drog iväg till Karlsby så gick vi ut o gick en sväng... hann inte mycket mer än att komma en liten bit upp så träffade vi på Lasse (min farbror) som blev ganska förvånad över att se mej i det området... sen gick vi vidare till Pernillas föräldrar där vi vattnade blommorna... när vi sedan gick hem mot Pernilla igen så gick vi förbi Idas föräldrar o där stod dörren öppen... så vi stannade till lite impulsivt o knackade på o ut kom Ewa o blev superglad över att se Isabelle igen... speciellt när hon fick frågan om hon ville hålla Isabelle... det ville hon så gärna o Isabelle trivdes lika bra i Ewas famn som i min eller Pernillas... undrar om hon alltid kommer vara en social unge...??

nu dock så verkar lillan vara på väg att somna inför natten o då ska jag strax gå o lägga mej o sova... det är jobbigt att vara iväg en hel dag... =)

Kommentarer
Postat av: ellenojag

hmm Ellen bortskämd!? jo kanske lite ;) första barnbarnet på bådas sidor, och en mamma som älskar kläder och är lite av en shopoholic, ja det är ingen bra kombination ;)

2010-07-07 @ 01:02:45
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0