torsdag

ja, jag kunde inte komma på ngn bättre rubrik...

igår kväll när min lilla skitunge hade somnat så var det helt underbart... =)  sen gick jag o la mej ganska skapligt... somnade dock inte förrns framåt två... hann inte mycket mer än att somna, sen vaknade jag av att Isabelle låg i vagnen o gnällde... låg kvar en stund till för att se om hon somnade av sig själv igen... men det gjorde hon ju inte... så fick snällt gå upp o ge henne nappen... gick o la mej igen... o fem min senare (kändes det som iaf, men det var kanske en kvart senare max) så var det samma visa igen... tänkte det att blir det en tredje gg orkar jag inte springa mer fram o tillbaka utan då får hon sova hos mej helt enkelt... men gav henne nappen igen i vilket fall o gick o la mej igen... den här ggn gick det lite längre tid, men hon vaknade o gnällde om nappen igen... trött som man var så ordnade man plats för henne i min säng o sen hämtade jag henne o la henne hos mej... hinner inte mycket mer än att lägga henne hos mej innan hon somnar...

nåja... det gjorde ingenting för hon sov extra länge... hon sov sisådär 9-10 timmar innan hon vaknade igen vid åtta o ville ha mat... sen somnade hon om igen... sov i ett par timmar o sen var hon pigg o glad... inte jag... då hade jag sovit för mycket... men men... strunt samma...

sen kom jag på att ersättningen var i princip slut... ooops... bara knalla upp till hennes farmor o farfar o kolla om GB (Isabelles farmor) skulle åka iväg o handla idag... det hade hon egentligen inte tänkt, men hon gick med på det ändå eftersom hon vet att jag inte skulle sagt att det var kris (vilket det mer eller mindre var, ersättningen var inte mycket kvar av) om det inte var det... så hon var snäll o åkte o handlade en dag tidigare än hon tänkt sig... =)  snäll svärmor man har... =)

nu har lillan fått mat o somnat... får se hur länge hon sover i natt eller om det blir samma visa igen... från o med nästa vecka blir det ändring också... då ska vi börja få henne att somna i sin säng istället för i vagnen...

apropå vagnen... gissa om jag blev skapligt irriterad när jag kom hem... börjar köra upp vagnen uppför trappen o helt plöstligt skramlar det till (under vagnen hade jag en påse samt bilbarnstolen) o jag försöker dra upp vagnen sista trappsteget ändå... men det gick inte... då var det den förbannade varukorgen under vagnen som lossat... jaha, tänkte att får väl köra ner vagnen ända ner igen (ett par trappsteg bara, men ändå) o ta bort den helt så länge... men då gick inte det heller... då blev jag definitivt arg... stod med en vagn som jag inte kunde släppa, för då skulle Isabelle åka nerför trappen med vagnen... o så skulle jag försöka få bort både bilbarnstolen o matkassen i den med en hand... det gick till slut, men krångel var det o jag var förbannad o mer eller mindre slängde in korgen innanför dörren... ska gå upp till mina svärföräldrar imorrn igen o be Isabelles farfar kolla om han inte kan fixa så varukorgen sitter fast hädanefter...

nu blir det ner till köket o öppna ett fönster o göra i ordning två flaskor ersättning (jag gör alltid i ordning två flaskor utifall hon vaknar tidigt o vill ha mat) o sen gå o lägga mej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0