härlig dag

ja, i förrgår försökte älsklingen få tag i sin bror då de bestämt att vi skulle komma dit igår... han fick aldrig tag på honom o sen försökte han igår morse också... gick inget bra då heller... sen ringde till slut hans bror vid elva, halv tolv igår förmiddag... så det bestämdes att vi skulle åka hemifrån oss vid tolv, halv ett då det tar 2,5-3 timmar att åka dit... så det blev en jäkla jäktig start där... tur att Isabelle redan käkat på morgonen... för älsklingen kastade sig in i en dusch (för en gångs skull en jävligt snabb dusch!) o sen var det min tur... duschade max 10 min o då hann jag även tvätta håret... =)

nåväl... väl ute ur duschen var det bara klä på sig, klä på Isabelle o kasta ner fler blöjor i väskan samt ersättningen... tog med mej lite leksaker till lillan också, så man kunde roa henne lite grann iaf... när vi började närma oss skänninge kom jag på: "helvete, jag glömde hennes napp hemma!" men jag o älskling kom fram till att det borde hon nog klara sig utan... hmm... skulle vi nog aldrig sagt... för bara ngn minut senare började hon bli förbannad... hon var trött o ville ha nappen... o ingenting annat dög... testade bitnappen, den dög inte... testade mitt finger, det dög inte... till slut började frustrationen verkligen komma fram... då fick jag syn på nappflaskan! aha! där finns det ju en napp! ja, jag vet att man inte ska använda den som sugnapp, men nöden kräver ingen lag. testade först om det var ok med den o det var det... sen skruvade jag loss ringen med nappen o satt o höll för så det kom in så lite luft som möjligt... o helt plötsligt vart ungen tvärlugn... o somnade strax efteråt...

sen sov hon fram tills vi var nästan framme i Vänersborg... då vart det gnälligt pga hunger...så fick snällt ge henne mat under färden (föredrar att inte göra det eftersom ungen behöver rapa också)... men vi stannade snart på en okq8-mack... bra, då passar jag på att gå o byta hennes blöja... så tog upp henne ur bilbarnstolen o krånglade mej ur bilen... in på macken o började kolla mej omkring... såg ingen skylt nånstans som sa toa, så frågade... fick beskrivet hur man kom dit... tackade så mycket o traskade runt hörnet med lillan i famnen... sen ni småbarnsföräldrar som åker nånstans ibland vet säkert att inte alla mackar har skötbord... men den här hade det tacksamt nog... sen väntade vi på att höra av älsklingens bror eftersom de hade varit till Uddevalla för att handla... så vi tog en runda runt i stan o ungefär då började Isabelle bli gnällig igen... gav henne åter igen nappflaskenappen o höll för under... denna gång utan ngt lyckat resultat... så sa åt henke att vi nu snällt fick hitta nån affär där vi kunde köpa nappar åt henne, för det behövde vi ju ha... snurrade runt där inne i stan o kom fram till att överallt var det enkelriktat... råkade till o med köra mot enkelriktat på en gata... men varken jag eller älskling hade sett ngn sån skylt... efter att ha snurrat runt lite grann så fick vi syn på två killar så vi stannade till o vevade ner rutan o frågade om det fanns ngn Ica i närheten... dom undrade om det gick bra med Hemköp o det gjorde det ju... så fick beskrivet hur man kom dit o där gick Henke in o handlade två nappar... jag brydde mej inte om att tala om vilken sort, det var ju faktiskt han som hade köpt de två napparna vi haft från början...

sen åkte vi runt för att hitta nånstans där det var skugga o när vi precis hade hittat en så ringde hans bror o sa att dom var där om 5-10 min... sen for vi iväg till hans bror... snacka om att bo mitt ute i ingenstans! men vi var där i flera timmar o dessutom nästan två timmar längre än vi tänkt från början... nåja... dagen o kvällen bjöd på mycket skämtande o trevligt sällskap... vi fick även riktigt god mat, färskpotatis o grillat kött... mums...!!!! Isabelle lånade deras säng en stund o sov på... det var nog skönt skulle jag tro... nu är det dags att gå o lägga sig igen o försöka somna om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0