Graviditetslista

hittade en kul lista i en blogg, minns inte riktigt vart... men tänkte fylla i den för hur min graviditet med Isabelle var... =)

Listan från graviditeten med Isabelle

Ålder:
22

Graviditetssymtom: Ett jäkla humör samt ömma bröst, "mensvärk" o ont i ryggen

Positivt gravtest datum: 8 juli 2009

Då berättade jag för:
Henke (som jag väckte för att berätta det för)

Mina kompisar: Det kom allt eftersom

Resten av familjen:
När vi varit på första mvc-besöket

Mat jag var "beroende" av: Pizza var en höjdare, men annars var det ingen direkt mat jag hade cravings på... det var mest godis...

Mat jag inte alls ville äta: det finns mycket... men allt som luktade mycket avstod jag mer än gärna från...

Illamåendet började: strax innan vi åkte till Rättvik, bara några dagar innan... så det började alltså runt den 25 juli 2009

Och slutade:
Det höll i länge... runt vecka 14-15 tror jag.

Första bebisprylen: Kläder som mamma (dotterns mormor) hade hittat på loppis... =p

Då jag kände första sparkarna:
oj... minns inte... på kvällen dagen innan vi skulle ha en heldag med olika aktiviteter o så med skolan...

Trodde att bebisenskön var: jag var stensäker på att det var en tjej! mamma trodde också det... det gjorde även min svärfar... sambon trodde dock att det var en kille... på ultraljudet ville inte bebisen låta oss se heller... =p

Namn vi funderar på:
Karl Axel eller Isabelle

Grejer som hände med min kropp:
först o främst mitt humör förändrades ganska rejält... lättretad så in i norden... o gråtfärdig för allt...!!! haha... men sen mot slutet så började jag nog få lite foglossning o min rygg tog stryk o mina knän också... hade problem med att ta mej upp ur sängen o för att inte tala om att jag hatade att toan var på nedervåningen när sovrummet var på övervåningen!

Så motionerade jag:
enstaka promenader, gick på stan o ibland lite sex... =p

Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet:
jag vet inte riktigt... mot slutet var jag mest inne på att vi skulle ha allt till bebisen... ville "boa" in mej ordentligt antar jag... sambon påstår att jag gjorde många konstiga grejer under graviditeten... jag minns inte... =p

Konstiga kommentarer jag fick höra:
moster som påstod att jag skulle gå lika länge som en elefant... men hon satte verkligen fingret på hur det kändes när man började närma sig de där två veckorna efter beräknat datum... hon har väl iofs lite erfarenhet också... sex ungar har hon... =p

Konstigaste bebisrådet:
vet inte riktigt... men min mamma kom med rådet att köpa hem ersättning ifall att amningen strulade... det var ett bra råd som jag visserligen inte lyssnade på... men iaf...

Värsta gravidminnet:
fick lite småblödningar ett par ggr o första ggn valde jag att kontakta bm i k-holm (skolan jag gick på låg mellan k-holm o flen) så fick komma dit så de skulle lyssna på hjärtljuden... ul-tider fanns inga, men det var bättre än inget iaf...

Finaste gravidminnet: Första sparkarna, första ggn Henke kände sparkar, när vi för första gången hörde hjärtljuden, ultraljuden!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Roligt med en lista! Någon sådan har jag aldrig gjort med Ludde. :)



Och angående det du svarat på i min blogg så är det klart jag vet att du finns. Jag hade en riktigt urusel dag och inlägget var mer eller mindre riktat till en viss person. Hoppas denna tog åt sig. :P

Kram

2010-07-26 @ 14:42:36
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0