fredag

ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för rubrik... =/

kan ju börja med att uppdatera lite grann...

i går (torsdag) gav vi Isabelle en liten smakportion Palsternacka o morotspuré... den gick hem... hon verkade tycka om den... men aj aj aj vilken magknip hon fick sen... =/  hon var så ledsen så ledsen... hon grät massor o skrek massor o spände sig massor... det gjorde ont i mammahjärtat att höra det... det hade nog varit ännu värre om det hade varit jag som tog hand om henne just då... hennes farmor hade redan kommit o tagit henne då för att ha henne som sin sällskapsdam eller nåt... Isabelles farmor (GB) är verkligen världens bästa farmor... hon verkar verkligen njuta av att ha fått barnbarn o hon är superstolt... så kul att se... Isabelle hinner knappt säga ett pip innan hennes farmor tar upp henne eller pratar med henne... önskar jag lyckats fånga GB's blick när hon har Isabelle... men i varje fall då så är jag så oerhört tacksam mot henne... det är sällan några problem... som när jag skulle på begravning för ett par veckor sen... den skulle börja kl 11 o min sambo slutade ca 12... så de där ca 1,5-2 timmarna var ju lite sådär träligt... ville inte gärna ha med mej Isabelle till en begravning men ville inte missa begravningen heller... så då frågade vi Kjell (Isabelles farfar) o GB om dom kunde vara barnvakt under den tiden... o det gick så bra så... =)

idag verkar det som att det hon åt igår kom ut igen... usch... det var inte mycket hon hade bajsat, men det var så himla kletigt att jag tyckte det var bättre att duscha av henne det... fick lite hjälp av älsklingen, men det gick inte så bra så jag fick snällt torka bort det med våtservetter...

hon var supergnällig härom kvällen också... fy sjutton... precis när jag var på väg att somna så började hon skrika... blev lite irriterad efter ett tag... jag tyckte att eftersom hennes pappa låg bredvid mej i sängen o var vaken så kunde väl han gå upp o ge henne nappen... "mmm, straxt..." var svaret jag fick... jag väntade aldrig ut honom utan jag tröttnade o gick upp o gav henne nappen... till slut var jag så trött på att behöva springa fram o tillbaka att jag helt sonika tog upp henne o la henne i sängen hos mej... så har karln min mage o komma med kommentarer som: men det är inte bra om hon sover i våran säng för då vänjer hon sig vid det o det är dumt...

men när han tar upp henne o lägger henne i sängen så är det inte dumt för att hon inte vänjer sig vid det...??? jag sa det till honom att varenda gg jag tar upp henne o lägger henne hos mej i sängen så är det dumt men han själv kan göra det... han verkade förstå poängen iaf för han höll med om att det var dumt också...

i övrigt då... ja, jag är superdupernöjd just nu... jag var på efterkontroll för ett bra tag sen... då fick jag ett recept på en sorts minipiller som är väldigt låghormondoserade... trots att jag inte ammar så fick jag dem... men jag sa till om att jag ville ha så hormonfritt som möjligt... så hon visade vad jag hade för alternativ o så berättade hon även om den här sortens minipiller... så jag sa att jag skulle hem o fundera lite grann... min bm rekommenderade att jag tog minipiller, men eftersom jag var ute efter ngt hormonfritt så skulle jag fundera på saken innan jag bestämde mej... ringde tillbaka efter att ha rådgjort med min karl (känns som att det är bäst att han är med på noterna också) o sa att jag ville testa de där minipillren... hon sa att hon skrev ut ett recept så kunde jag hämta ut fyra ggr på det... perfekt... då var det bara att hämta ut en ask först o se om det funkade för mej... första kartan tog det en vecka på sen började jag blöda... mensliknande alltså... det fortsatte halvvägs in på andra kartan också... det var verkligen konstant nästan... fick kanske en eller två dagars uppehåll emellan o sen satte det igång igen... gissa hur många bindor man förbrukar då... men nu för några dagar sen så slutade det... o det har inte satt igång än! tror det slutade i måndags eller tisdags... så skönt... så jag hoppas på att de funkar nu... det skulle vara så skönt om det visar sig att kroppen accepterat dem... jag ringde till mvc o rådfrågade en bm om hur jag skulle göra... om jag skulle fortsätta äta tabletterna de tre månaderna ut eller om jag skulle sluta... ville mest veta om det verkligen var normalt att blöda så mycket hela tiden... hon sa att om jag stod ut så vore det bra om jag testade ett tag till för att se om det ändrades... o nu har det ju gjort det... så skönt... =)

men jag är grymt dåligt på att göra mina knipövningar... =/  funderar seriöst på att skaffa ett par knipkulor så man gör slag i saken o faktiskt kniper... jag menar... om jag köper knipkulor måste jag ju använda dom för att inte ha slängt pengarna i sjön... o använder jag dem måste jag ju göra mina knipövningar... perfekt ju... =)

fick hem nya katalogen från slöjddetaljer igår också... det finns ju så mycket jag vill ha där... hela tiden...!!!! men det jag mest av allt vill ha just nu är en pärlväv... vill så gärna kunna väva pärlarmband o så... så vill ha en pärlväv, varptråd till den, pärlnålar samt en massa pärlor som funkar att använda till pärlväven... tror det får bli min önskan till julklapp... =)  då lär nog våran söta dotter ha fått en ännu bättre sömnrytm så man kan sitta uppe en stund efter att hon somnat o pärla... =)  nu blev jag sugen på att pärla med de pärlor jag har redan... men jag har inga glasögon så kan inte göra ngt avancerat... =(  glömde ju mina glasögon i Pernillas bil i tisdags när hon o jag drog iväg till Borenshult o käkade mjukglass... sen drog vi vidare till Varamon o spelade minigolf... som jag vann... =)  o sen drog vi till Napoli o beställde käk åt mej o Henke o så passade jag på att köpa ett par barnmatsburkar... den ena fick vi slänga igår... det var den vi öppnade igår... eftersom vi bestämde oss för att ligga lågt med smakportionerna ett tag o sen börja med att mosa potatis o hälla på lite matfett (olja antagligen) o ge istället... det brukar tydligen funka bättre...

nej, nu ska jag kika klart lite grann på nätet o sen gå ner o göra iordning två flaskor med ersättning att ställa i kylen över natten... ska nog börja föra dagbok över hur dags hon äter o hur mycket samt när hon sover o hur länge... det kanske kan hjälpa mej att veta om det verkligen behövs två flaskor med ersättning i kylen... det kanske räcker med en...

god natt gott folk... =)

Kommentarer
Postat av: Mari

Kopparspiral är ju annars hormonfritt också och gratis. Jag har en, ger förvisso längre mensperioder annars kanon. Ha en trevlig dag.

2010-07-31 @ 14:46:52
URL: http://mammagladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0