förvirrad

ja, jag blir verkligen förvirrad ibland... det sker alltid när Isabelle vaknar först o gnäller, jag ger henne nappen o tror det är dags för mat så jag går o värmer på lite grann... men när jag kommer upp igen så har hon somnat om... jaha, går väl o lägger mej igen då... sen vaknar man helt förvirrad en stund senare... då verkar det vara dags för mat... får gå o värma igen... nähä... inte nu heller skulle hon ha mat... lägger mej igen o vaknar en stund senare... nu är det visst dags för mat...

sen blir det ju inte bättre av att Henke pratar i sömnen ibland... visserligen är det ngt våran dotter ärvt... haha... hon har ända från det att hon var nyfödd sagt "näe" när hon skriker... det låter iaf som att det är ett "näe"... o ibland verkar hon drömma mardrömmar för helt plötsligt börjar hon knorra lite grann... ett litet näe kommer fram o man kollar o ser att hon fortfarande sover...

i början tog jag alla hennes mardrömmar för att hon var ledsen o blev nästan orolig när hon drömde... nu har jag lärt mej att det inte verkar vara så farligt o skulle det vara illa så vaknar hon o vill ha tröst...

men förvirringen slår in totalt när jag är trött... då tycker jag alla hennes skrik låter likadant... något de visserligen gör på sätt o vis... men ni föräldrar där ute vet ju att man efter ett tag lär sig höra om barnet skriker av hunger, blöjbyte, trötthet eller bara närhet... men när jag vaknar sådär mitt i natten (klockan 3-4 på morgonen känns som mitt i natten) så har jag inte en susning om vad som menas med skriket... det hoppas jag blir bättre snart... om inte annat så lär man ju bli förvånad den natten hon sover länge... =)  hon har visserligen sovit ca 4-6 timmar åt gången ganska länge nu... vissa nätter sover hon närmare 9 timmar utan mat o andra är det 4 timmar utan mat o sen är hon så hungrig att hon dör... (det verkar som att hon tror att hon ska dö om hon inte får mat på studs, helst för 2 minuter sen...)

nåja... nu har hon fått mat, ny blöja o verkar ha somnat om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0