nojjig mamma - helt i onödan...??

ja, som jag skrivit i ett tidigare inlägg så föddes Isabelle med blåsljud på hjärtat... det visade sig, efter en kontroll när hon var några dagar gammal, att det berodde på att hon har ett litet hål i skiljeväggen mellan höger o vänster kammare... det är klart att man blev orolig när man fick veta det... men läkaren som undersökte Isabelle inför hemgång var jättebra o förklarade för mej de olika scenarion som fanns... hon sa också att barnmottagningen i Motala, där jag bor, skulle kalla oss på kontroller så länge det finns kvar... oftast växer det bort, men i värsta fall blir det större... fick några tecken att hålla koll på, inget av dem har infunnit sig, så skulle jag höra av mej om det var ngt... när Isabelle var ett par veckor gammal så kom vi på en kontroll på barnmottagningen i Motala o den läkaren var jag inte så glad i... för att uttrycka mej diplomatiskt alltså... han sa först o främst att han ansåg att jag gav Isabelle för mycket mat, varpå jag sa att så länge hon äter o mår bra o blir mätt o belåten så tänker jag inte ändra på det... sedan lyssnade han på hennes hjärta o sa: jag hör inget blåsljud men vi gör ett ultraljud av hjärtat ändå... sedan så såg han att det fortfarande fanns det där hålet som konstaterats tidigare... då lyssnade han igen o sa: nu hör jag det...

nåväl... nu på onsdag så är det dags igen... o jag börjar redan bli helt konstig... börjar på ngt jäkla vänster förbereda mej inför att få fira jul i Lund med Isabelle nyopererad... men jag vet ju samtidigt att inga symptom på att hålet skulle blivit större har inträffat... men det är klart att jag är orolig... frågan är väl bara vem det gagnar...?? ingen skulle jag säga...

på tisdag ska jag till af för då ska jag på information om jobbgarantin för ungdomar... bra! då ska jag ta upp mina önskemål om utbildning inom serviceyrken o pusha på att få ta den... annars får de hjälpa mej att hitta en vettig praktikplats där jag kan tänkas få jobb till o med... måste även kolla upp lite mer precis vad jag kan arbeta med efter deras utbildning i serviceyrken... måste även kolla upp vad jag får för ersättning o hur mycket... på fredag ska jag till min jobbcoach igen o då ska jag öva på arbetsintervju... shit...!!!! jag skulle läst på om medborgarskolan tills dess, men jag vete sjutton om jag verkligen hinner...!!!! jo, det måste jag...!!!! blir att dra ut uppgifter om det imorrn eller på tisdag o sen läsa på...

nu ska jag dock ner o umgås lite med min älskling... annars blir han besviken om jag inte kommer ner förrns jag ska börja göra mej i ordning inför natten... haha...

skänker en speciell tanke just nu till min underbara vän Amanda som har en tuff tid då hennes kille ligger inlagd på sjukhuset... så ensam hemma med en sjuk son o dessutom höggravid med andra barnet... inte roligt... tycker om dej vännen...!!!!!!!!

kramar på er  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0