Isabelles första jul!!!!!

vad kul vi haft idag... hon har stormtrivts...!!!! så här har våran dag sett ut:

vaknade vid nio av att jag hörde henne flåsa i sin säng... vet att det betyder att hon står upp o är överlycklig... så gick upp o tog upp henne ur sängen o sen satte jag mej med henne i famnen i min säng... lite morgongos måste vi alltid ha... vid tio ungefär fick hon frukost i form av gröt... =)  det var visserligen en sur liten madame som fick sin gröt, men det ignorerar jag mest iaf... haha... sen började stressen... jag skulle slå in en julklapp i sista minuten, skulle gjort det igår, men glömde det o då fick jag ju snällt göra det idag... under tiden stod henke o strök sina byxor för att de skulle bli torra... haha...

efter det så var det dags att börja klä på Isabelle sina finkläder... hon fick ha jeansklänning med Hello Kitty på, den hade hon även på sig efter att ha döpts i september... under den hade hon en body med en myra på, rosa strumpbyxor o ett par rosa byxor över det... plus ett par vita halksockar... =)  när vi skulle åka hemifrån så fick hon även på sig en stickad tröja o ett par raggsockar under overallen...

sen klädde jag själv om... o sen var det dags att åka... det skulle vara mat kl 13... o vi satsade på att komma dit vid 12, men vi var där vid halv ett ungefär... sen kom min sambos mormor o en av hans morbröder dit... när vi kom var Isabelles faster redan där... =)  sen var det dags för mat... =)  o sen efter det skulle det ses på kalle anka, men det var inte alla som kollade på det direkt, vi satt ett par stycken vid stora tv:n o kollade på ngt annat istället... efter det sen så var det lite fika o gröt... =)  sen så skulle sambons mormor o hans morbror hem igen o innan dess fick vi ett par julklappar o vi gav henne sina julklappar... =)  bara för att komma på att vi hade glömt en julklapp till henne hemma... nåja, den får vi ta imorrn istället sa vi då... o vi fick varsin femhundring av henne... gulligt, det hade jag verkligen inte räknat med... =)

Isabelle fick en jacka o ett par termobyxor i ett set, rosa, o en mössa till det, även den var rosa... =)
o så fick hon en julröd klänning i sammet o två par byxor i gräddvitt typ... =)  det fick hon av sin gammelmormor... så fick vi andra ett par julklappar också... sambon fick en penna med sitt namn på o jag fick ett halsband, som visserligen inte riktigt är min stil men ändå, o så fick vi varsin trisslott också... jag vann inget på den... sen när de hade åkt hem så öppnade vi resten av julklapparna... vi fick massa fint... =)

jag fick två tröjor, en bok, strumpor, tights (leggings typ), ett minneskort till en digital fotoram (den fick sambon så vi fick det ju ihop egentligen), en handduk med delfiner på, ett par vantar, ett påslakanset o så fick jag o H en chokladask ihop också...

Isabelle fick även en häst som låter, en kossa som sjunger o räknar, ett troll med rosa hår, lite kläder o säkert mer därtill... minns inte... haha...

H fick också lite grejer, lite kläder, ett påslakanset (samma sort som jag fick), en handduk med vargar på o lite till...

så Isabelle har varit helnöjd med dagen... hon sov ett par timmar i eftermiddags också... haha... hon var ganska trött redan när vi kom upp till hennes farmor o farfar där vi varit idag... men hon höll igång ända till ungefär två... då däckade hon i min famn o så djupt att hon knappt reagerade när jag lyfte upp henne mot axeln o gick o la henne i sin säng som hon har hos sina farföräldrar... sen sov hon till ungefär fem...

så min jul har varit bra... =)  imorrn ska jag försöka ordna ngn som kan hjälpa mej att färga mitt hår... var iväg till sambons syrra igår med sambon o Isabelle för att hon skulle hjälpa mej färga håret... men det blev inte bra... det blev typ orange... haha... så imorrn så måste vi ändå handla hem lite mer gröt åt Isabelle eftersom hennes är i princip slut o då passar jag på att köpa en ny hårfärg... får bli en ljusbrun färg med lite rött i... nånstans där mörkblond möter ljusbrunt... vill ju inte gå omkring o vara orange i håret... haha...

nej nu ska jag slappa framför datorn en liten stund o sen börja göra mej iordning inför natten o sova...!!!!

natti natti... =)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha...neej, bodysarna hade jag ju sen förut. Slängde bara in dom på bild nu också. :)

Jag måste också till stan imorgon. Ludde ska till tandläkaren så det blir nog ett varv till efter det sen.



Kul att träffa Ida. Har hon jullov?? :)

2010-12-27 @ 14:40:37
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0