ytterligare en lista

Hur bor du: i ett hus på landet... =)

Brukar du komma i tid: jag försöker... inte alltid helt lätt o speciellt inte med en liten... =)

Hur lång är du: ca 170 cm

Kan du laga mat: Jodå, om jag bara vill

Vad jobbar du med/pluggar du: Mammaledig

Vad har du på dig just nu: mysbyxor, en blå t-shirt o en svart o vit myströja över... =)

Har du någon fobi: jodå... ett par st... avskyr insekter... *ryser vid blotta tanken* sprutor, höjder, cellskräck... klaustrofobi har jag nog... kan få nästan panik om jag känner mej instängd eller fasthållen...

Hade du en bra kväll igår: jodå... var i Vadstena o sen var jag ensam hemma med lillan som somnade ganska snabbt

Vilket är ditt senaste inköp: klistermärken, pennor, ett par kort...

Din favoritdryck på morgonen:
o'boy eller té =)

Var fick du dina senaste pengar ifrån: Försäkringskassan, föräldrapenning.

Har du sovit i din egen säng inatt:
jodå... brukar sova gott... =)

Vad hade du sönder senast:
ett glas...

Vem snackade du med senast:
min söta dotter... sa god natt...  =)

Varm favoritdricka:
varm o'boy eller té... =)

Favoritdricka när du är riktigt törstig:
vatten utan tvekan... =)

När gjorde du senast något riktigt dumt:
vet inte... det beror på vem man frågar...

Saknar du någon just nu: nej, inte direkt... eller jo, på sätt o vis... saknar en del vänner från tiden på skolan...

Vad ska man göra för att få dig irriterad:
Tjata på mig, gnäll eller om jag är på dåligt humör så kan det räcka med att man jävlas lite med mej...

Någon jag stör mig på:
hmm... min karl ganska ofta... i övrigt en person som jag antagligen inte bör nämna vid namn...

Intressen:
min familj, böcker, facebook... =)

senaste person du kramade:
antagligen min dotter... hon har varit en riktig gosmaja ett par dagar...

Senaste person du ringde:
öhh... det var nog min kusin, igår... =)

Senaste person som ringde dig:
ngn jävla snubbe som snackade finska med mej... jag uppfattade aldrig vad han sa att han hette... men han hade slagit rätt nr enligt det han rabblade... men han hamnade hos fel person... han bad om ursäkt iaf o sa att det var ju inte så mycket att göra åt om han fått mitt nr men personen han inte sökte fanns där o jag inte ens visste vem det var... haha...

Vad drack du senast:
ngn måltidsdryck tror jag...

Vill du ha barn:
har en dotter just nu... så småningom kommer det nog ett till barn... men sen är det bra... =)

Längtar du till din nästa födelsedag:
nja... varken eller... blir roligare när dottern blir ett år... =)

Har rakat dina ben någon gång:
Jodå... men sen jag blev gravid o efter det så har det inte hänt ofta... men behöver nog göra det snart igen... till lillans dop för att känna mej extra fin... =)

Är du sugen på något nu:
lite mat... o choklad... =)

Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag:
inget alls... avskyr kaffe... =p

Använder du hudkräm:
nej... händer väl kanske ngn enstaka gg att jag smörjer in mej med ngn hudlotion... men inte ofta...

Attraheras du av män med skägg:
haha... inte egentligen... men om karln min inte rakar sig så har jag inte mycket till val... =p

Micro-pop eller poppa själv:
inget av det... tycker jag har popcorn kvar i halsen i femtioelva timmar efteråt...

Brukar du baka:
japp... =)  ganska ofta o gott blir det... =)

Röstade du i det senaste valet:
jajjemen... kommer rösta nästa också... =)

Är du nöjd med ditt liv som det är nu:
jodå... kan alltid bli bättre visserligen, men nöjd är jag ändå... har en underbar sambo o en underbar dotter... kan det bli bättre..??

Vilken låt lyssnade du senast på:
hmm... Orups senaste: tiden bara gick... =)

Vad tycker du är äckligt:
hmm... mycket... lök, ananas, raggmunk... ja... massor helt enkelt...

Har du pengar på mobilen: alltid... =)  jag laddar på den för 299 kr i månaden eftersom det ingår en massa gratis sms o det är bra... plus att jag surfar en massa med mobilen... =)

Vilken svordom använder du mest?
det vet jag faktiskt inte...

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
ställer sällan klockan... men dottern vaknar vid halv sju ungefär o vill ha mat... så hon är min väckarklocka... =)

Var köper du dina matvaror ifrån?
Ica Maxi...

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
absolut ta bilden... =)

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
en ny vagn o en skötväska... sen skulle jag nog köpa kläder åt mej o lillan... o sen skulle jag nog faktiskt bjuda några goda vänner på ngt gott på stan... =)

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
det vet jag inte... brukar dock inte snacka alltför mycket om vad andra sagt till mej...

Vad åt du till middag senast?
spaghetti o köttfärssås... =)

Kan du vissla?
...Johanna, ja visst kan jag det..!!! o ja, jag kan vissla... även om jag inte heter Johanna... =)

Tittade du på tecknat när du var liten?
jodå... det gjorde jag... favoriterna var nog smurfarna... =)

Äger du några popband t-shirts?
nix... har haft en spice girls-tröja en gg i tiden dock...

När flög du senast?
har aldrig flugit... =)

Pratar du några andra språk?
Engelska

Har du gråtit offentligt?
ja, det har jag säkert... =p

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
har två tatueringar redan... men funderar på en till... dock inte förrns jag fått alla barn jag ska ha... då ska jag tatuera in deras stjärntecken o årtal... =)

Vad har du med dig in på bion? godis... =)

Vad har du för väder?
mörkt...?? =p  det är kväll o jag har ingen koll på vädret... =p

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
svenska, historia, samhäll, religion, psykologi...

När sov du senast på golvet?
när jag var liten kanske jag gjorde det... minns inte...

Vilken är din favorit drink?
sex on the beach är god... men har nog ingen direkt favoritdrink... inte efter att ha supit mej dyngrak på redbull o vodka när jag tog studenten... =p

Gillar du din boendesituation?
klart jag gör... är ju sambo med en underbar kille... (oftast är han det iaf... ;-) )

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
ungefär 6-8 timmar helst... o helst utan avbrott...

Är dina dagar fullbokade och stressiga? nja... vissa blir det... men andra är snarare stressiga för att jag har tråkigt... hur nu det går ihop sig... =p

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
nix... var duktig på att inte göra det när det störde... =p

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
24

Tror du på liv på andra planeter?
ja... ngn form av liv finns det nog... frågan är vad för liv...??

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
det vet jag inte... ngt hittar jag nog på... =p

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
nej... aldrig i livet...

Tycker du om att krama folk?
nja... de jag kramar är priviligerade... är inte en kramig människa... men mina nära vänner kramar jag gärna... o så kan jag krama som tröst... men bara om jag känner människan...

Äger du en digitalkamera?
nej... men sambon gör... =p

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
ingen jag hört om iaf...

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
japp... händer det för många ggr blir jag förbannad o kommer med ngn syrlig kommentar...

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
nix...

Är du mörkrädd?
nej... inte direkt...

Tre saker du alltid har med dig?
Nycklar, plånbok, mobilen... o oftast dottern o då blir det vagnen o väska också... =p

Kommentarer
Postat av: victoria

sv: jag går mode och sömnad :)

2010-08-19 @ 23:10:02
URL: http://victoriajohannaa.blogg.se/
Postat av: Janni - mamma till Emilia <3

kul o läsa!!

2010-08-20 @ 14:19:17
URL: http://jhfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0