Mitt barn lista

Vad heter ditt barn?
Isabelle Viktoria Maria Karlsson

När var du beräknad att föda?
13 mars 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, hon kom 25 mars istället.

Hur stor var barnet vid födseln?
51 cm och 3960 gram

Hur lång tid tog förlossningen?
öhm... vi var inskrivna på förlossningen 02.50 o 07.31 är hon född... =)  en timme i krystvärkar

Tog du någon smärtlindring?
Ja, lustgas. =D  ville ha epidural, men hann inte få den...

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, vi är sambos... =)

Tog ni reda på könet?
Vi ville, men de kunde inte se på rutinultraljudet så då lät vi det förbli en överraskning...

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Jag var säker på att det skulle bli en tjej o sambon var lika tvärsäker på att det var en kille... =)

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ja, Isabelle om det blev en tjej... Tanken var Karl om det blev en kille... fast vi var inte helt eniga där...

Hade du en svår graviditet:
I början var den hemsk... jag mådde verkligen jätteilla o var lättirriterad som få... för att inte tala om vilken jäkla pärs det var att gå o bajsa... var verkligen tvungen att ha mycket tid... =p  men sen var det helt ok... tills jag började få problem med ryggen i mitten av graviditeten...

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja, ett till är tanken...

Har du fått några bristningar?
Jag fick ngn enstaka till att börja med o sen var det som att magen sprack över en natt för sen hade jag massor!

Var du nervös inför förlossningen?
Nja... delvis... det var liksom lite skrämmande på sätt o vis... ungen var ju tvungen att komma ut på nåt sätt...!!!!

Hade du några cravings?
jodå... i början var det frukt... sen vart det citron o sen saltlakrits... men inte vilken som helst utan det var tvunget att vara djungelvrål, piratos eller salmingar... haha...

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jag var tvungen att kolla en gg extra i bruksanvisningen för att vara säker på saken...

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
ungefär 5 veckor...

Hur mycket gick du upp i vikt?
jag vet faktiskt inte...

Hur länge ammade du?
i ungefär två, tre veckor... sen gav jag upp... fick ge ersättning istället...

Vem är barnet mest lik?
Hmm... Henke tycker att hon är lik honom som liten... jag anser att hon är lik mej... =p

Vad är det bästa med att ha barn?
Nästan allt... =D

Vad är det sämsta med att ha barn?
Sömnbristen, bajsblöjorna när hon är dålig i magen, hennes mammighet ibland eller pappighet för den delen...

Är ditt barn döpt?
Nej, inte än... ska döpa henne dock... =)

Hur gammal är barnet nu?
4 ½ månad... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0