Nestlé

jo, jag har en undran till er som läser min blogg...

är det någon av er som märkt att ert/era barn har problem med Nestlés produkter? Isabelle har problem med deras produkter... trodde först inte att det skulle spela ngn roll när det kom till just barnmaten... min BVC-sköterska sa att det brukar vara ungefär samma sortiment hos både Semper o Nestlé o att det inte brukar spela någon roll... men när jag sa att jag var lite tveksam till Nestlés produkter eftersom Isabelle får sån himla magknip när vi testat Nan (babysemp var slut i affären o vi var tvungna att ha hem ersättning) så sa hon att då var det ju bättre att jag höll mig till Sempers produkter eftersom jag kände mig tryggare med det... men för ett tag sen så var jag o H o Isabelle o handlade o H plockade ner en biffstroganoff o jag såg inte att det var Nestlé förrns vi kom hem... men tänkte att vi kunde testa den iaf... det skulle vi inte gjort... Isabelle fick jätteont i magen... första kvällen trodde jag att det berodde på att hon inte rapat ordentligt för det visste vi inte om hon verkligen gjort... andra kvällen var det samma visa igen o då förstod jag att det berodde på Nestlés biffstroganoff... så som sagt... är det någon mer än vi som har problem med Nestlés barnmat?

sen tänkte jag på det här med blöjor... när Isabelle var nyfödd testade vi Libero till en början o på bb fick vi några Pampers... märkte efter ett tag här hemma att hon var röd när vi använde Libero, men när vi körde på Pampers så funkade det jättebra... så är det fortfarande... men inte när det kommer till byxblöjor... vi fick hem sån där box till Isabelle när hon var ungefär ett halvår, en sån är sponsrad av Libero... fick hem två testpaket med byxblöjor... testade dem o jag gillade Liberos byxblöjor jättemycket... tyckte de var snygga o satt bra o lätta att få av o på... testade senare Pampers byxblöjor... men då blev hon jätteröd i rumpan... någon som haft samma dilemma? för våran del börjar det bli dags att gå över lite till byxblöjor eftersom Isabelle börjat snurra runt så mycket när man ska byta blöja så det går nästan inte att göra det längre... fick hem lite rabattkuponger från Libero också så blir nog att köra på ett par såna... tycker det är synd att Libero kostar mer än Pampers... åtminstone på Maxi i Motala...

nej, nu ska jag ner o umgås med min söta älskling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0