födelsedagsfirande o seg o trött

ja, idag fyller min mormor år... närmare bestämt 75 år... redan... det känns som att det var förra året kanske året innan det som hon fyllde 70... men så är det ju inte...

nåja... jag o Henke hade bestämt att vi skulle åka dit en sväng o gratta henne på födelsedagen... sagt o gjort... vid halv fyra ungefär åkte vi allihop iväg här hemifrån... på vägen till min mormor stannade vi till på Ica i Charlottenborg för att köpa ett grattiskort... jag skulle ha gjort ett, men jag hann inte med det... väl inne i affären så såg jag även några fina blombuketter så jag bestämde mej för att köpa en blombukett också... jättefin... =) 

när vi väl kom till min mormor var det fullt hus där... hennes två levande systrar (hon har egentligen tre levande systrar, men en av dem blev bortadopterad som liten o de har ingen kontakt med varandra o hennes minsta syster dog i somras) var där samt hennes ena bror med fru... båda systrarna blev jätteglada över att få se min lilla sötnos igen... hihi... mormors bror verkade också falla för Isabelle, men Britt är nog den som verkligen fallit hårt o rejält för mitt charmtroll... hihi... hon kan knappt slita sig ifrån henne när de ses... haha... Rut var också glad över att se Isabelle, men det är lite mer misstänksamt mot Rut... det blir nog bättre så småningom...

mormor fick en stroke tidigare i somras o sen dess har hon gått tillbaka i utvecklingen... rejält... mamma hade sagt åt henne att det var bra om hon tränade på att knyta igen soppåsen hon hade med sig ut från badrummet... svaret blev att läkaren sagt att hon inte fick anstränga sig för då kunde hon dö... men det är ju inte som så att det är så ansträngande att försöka knyta ihop en soppåse... speciellt inte om hon redan har den i handen... mormor har även fått för sig att hon inte kan diska längre... men det kan hon tydligen visst...

moster hade pratat med läkaren o undrat om det var normalt att en som haft stroke helt plötsligt inte kunde göra sånt den kunde förut... o det var det tydligen... det är tydligen också väldigt vanligt att de blir kontrollerande mot sina barn... o det märks att det är... mormor körde med mamma idag... minst sagt... men mamma tyckte det var ok idag eftersom vi var där o Isabelle därför låg på golvet... men mormor verkar ha blivit lite nojjig också... så fort hennes systrar åkt så gick hon in till sin tv för att försäkra sig om att inte hennes ena syster varit inne o pillat på den... men vad vet jag... kanske är vanligt att det blir så om man haft en stroke...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0