segt idag

ja, regnet var här ett tag förut... men verkar ha försvunnit, eller åtminstone upphört...

idag är det riktigt segt..

igår var vi i Söderköping, vi skulle till Smultronstället... men när vi kom dit så var det kö en bra bit för att få bord där... vi bedömde att vi säkert skulle fått stå i två timmar i kön... det var det inte värt... så vi bestämde oss för att äta glass nån annan stans istället... men det blev käk på Göta Källare... maten var god, men inte värt priserna... vi fick betala 600 kr per par o det kanske hade varit värt 400 kr per par... men men... nu har jag mailat prästen jag vill ha till Isabelles dop... så nu blir det att ta tag i att skaffa kort som man kan skicka ut... ni vet såna där som man kan köpa på nätet (VistaPrint har några fina)... men tror det blir såna man kan köpa i affären o bara fylla i namn, datum, dag o allt sånt... såna som är färdigtryckta... inte lika roligt visserligen... men tiden börjar bli knapp... ngn dag ska jag ta mej in till stan o gå till pastorsexpeditionen o kolla dopklänningar... de har som man kan låna o det är ju tur det... jag tror nämligen att Isabelle vuxit ur den som hennes farmor har sparad sen älsklingen o hans syster döptes...

nu ska jag dock kila ner o så ska vi göra mat... ska försöka komma igång med bloggandet snart igen... men eftersom Isabelle sover inne hos oss igen så blir det inte lika naturligt att sitta vid datorn längre... det gjorde jag ju hela tiden när hon sov i vagnen i datarummet...

ha det bra nu allihopa..!!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag ska försöka titta själv på dom där4 korten på vistaprint. Får ses nån dag som sagt. Så kan vi prata mer om dom då. :P

Kram

2010-07-29 @ 18:29:40
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Mari - Hårpanik!

Tur att det går att låna dopklänningar! Verkligen synd att ärve klänningen blivit för liten. Själv hade jag ärve klänning till sonen och till dotterna använde vi bara ärve klänningen med alla namnen och så sydde jag en ny överklänning.

Lycka till!

2010-07-30 @ 19:39:02
URL: http://mammagladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0