från aktiv till inaktiv till aktiv igen...??

ja, jag känner själv att jag varit lite inaktiv nu ett tag... men jag har bara inte orkat sitta särskilt mycket vid datorn... nu har vi börjat våran väg till att få Isabelle att sova i sin spjälsäng iaf... eftersom vi hade ett par veckor där vi inte längre körde på vagnen tills hon somnade så har vi nu fortsatt till nästa steg... så numera ligger hon i vagnens liggdel fast i sin spjälsäng i vårat sovrum... nu är tanken att vi ska få det att funka (jag, eftersom det är jag som av ngn anledning alltid sköter nattningen) ordentligt sen bäddar vi i ordning hennes spjälsäng ordentligt o börjar lägga henne där...

igår blev våran lilla sötnos 4 månader! tiden går alldeles för fort... jag menar, det är ju inte länge sen jag ringde upp Henke när han jobbade (han kör lastbil o hade en Helsingborgsvecka den veckan) o sa att jag pratat med syrran som sagt att jag hade värkar... haha... självklart undrade han om det var så o jag svarade att det var det nog, för ont gjorde det... jag minns även att jag undrade vart han var nånstans o hur lång tid det skulle ta innan han var hemma... han trodde nog inte riktigt heller att det verkligen var allvar eftersom vi varit inne ungefär en vecka tidigare o då var det falskt alarm... men i vilket fall som helst så är det alltså fyra månader sen hon föddes...!!!!

om det är ngn som vill läsa förlossningsberättelse så hojta till så lägger jag in den här... =)

nu är det dags att börja bestämma datum för hennes dop... jag har fått tag på den prästen jag vill ha o han kunde tänka sig att ställa upp (trots att han faktiskt går i pension)... blir kul att få den prästen jag döptes av... =)  så ska tag i att maila den prästen o se om han kan ngt av de datum jag har i åtanke... annars får jag helt enkelt försöka få tag på en annan präst som är intressant...

sen är det dags att börja planeringen... tur man har en kompis som hjälper till sen...

nu sitter Isabelle i sin babysitter o gnäller för fulla muggar... men det är ingen idé att jag tar upp henne eftersom det hela beror på att hon är trött... trött trött trött är bara förnamnen... jättejobbigt att höra på, men det blir bara värre om jag tar upp henne... då är det ungefär som om ngn skulle komma o prata med mej när jag nästan somnat... man vaknar till o blir irriterad över att ha blivit störd...

nej, dags att äta lite frukost... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0