stegtävlingen har börjat

ja, jag anmälde mej till Willvins stegtävling... tyckte det kändes som en bra start o motivation till att börja röra på mej mer o faktiskt även gå ner i vikt... dock skulle mitt nya liv börjat i måndags, det gick inte så bra... men men... funderar på att ta nya tag på måndag istället... i måndags var jag fortfarande så förkyld att det inte kändes bra att börja nya livet... var bara sugen på sötsaker hela tiden istället...

har dock ett par grejer som jag tänker testa med...

1) sluta äta ute så mycket som jag gör... när jag är på stan köper jag mej alltid ngt att äta där... så nu ska jag börja ta med mej mat eftersom jag ändå oftast ska träffa ngn också... då kan jag (om det behövs) värma på maten där...
2) har budat på lite viktväktarmaterial... satsar på att testa deras sätt ett tag... räkna propoints (en version av deras gamla pointssystem)... ska dock inte lägga om kosten helt o hållet, men anpassa den lite mer...

ett par andra mål jag har är:

1) att börja äta mer regelbundet...
2) att sluta småäta så mycket
3) att begränsa mitt godisätande... jag tänker inte lägga ner det helt, men begränsa det till en dag i veckan...
4) börja äta stadigare måltider... t ex havregrynsgröt till frukost.. nyttigt o man står sig bra på det...

hoppas hoppas hoppas att allt går vägen...!!!!

Kommentarer
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

ja nu är det ändå ingen återvändo, du har alla dina läsare som vakar över dig, och håller koll. haha :)

så lite hållhake kan man ju ha. desto större motivering till dig också, förhoppningsvis. själv är det ju skitsvårt, då är det ju lättare att fuska, liksom. :P



pöss på dig!



ps. ja fiskar är besserwissrar för det mesta, haaha :P

fast lejon är värre kanske. ;)

2010-09-16 @ 22:56:47
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0