inte uppdaterat på ett tag...

ja, jag vet... jag har varit dålig på att uppdatera... men nu sitter jag här iaf...

igår var jag in till stan... jag skulle in på arbetsförmedlingen för att skriva in mej... min sambo tar pappaledigt fr o m den första oktober så då ska jag leta jobb då... jag hade även plockat ihop alla pärlor jag hade hemma för att Amanda skulle kunna göra ngt fint till sin kusin som fyller år snart... jag sa att hon fick ta vad hon ville ur mitt pärlsortiment... jag har så det räcker ändå... hon sa först att hon inte vågade ta vad hon ville o jag sa att det hade inte kostat så fasligt mycket ändå, pärlorna var köpta på biltema... ;-)

nåväl, fick skjuts in till stan av svärfar medans sambon stannade hemma med lillan... svärfar skulle in o hämta virke o annat så de kunde sätta upp fönstren till altanen... så när jag kom in till stan ringde jag Amanda för att höra om hon var på väg in, eftersom jag visste att hon behövde komma in till stan... när hon svarar säger hon att hon mår jätteilla o inte riktigt vågar gå in till stan själv med Ludde för att hon kände sig svimfärdig... som den hjälpsamma människa jag är så sa jag att jag kom till henne istället o sen kunde vi ta bussen in till stan... så jag satte mej på nästa buss från stan o kom fram ca 15 min senare... sen hjälptes vi åt, jag hade ju ändå inte Isabelle med mej så då var vi två vuxna på ett barn... ;-)

Först kollade Amanda på pärlorna, varav en hel del hade läckt ut i påsen... men, det är sånt som händer ibland... var en stor plastrektangel med olika fack o sen ett stort lock till... sitter inte locket ordentligt åker ju självfallet alla pärlor ur... sen tog vi oss in till stan, tog en snabbfika o så för att Amanda skulle få upp blodsockret så hon förhoppningsvis inte mådde lika illa längre... efter det gick vi till Clas Ohlson o köpte minibuntband så hon kunde få fast barnvagnskylten hon hade hemma... jag hittade en badtermometer i form av en anka som jag köpte... testade den senare samma kväll när jag tog ett bad med Isabelle... men den ballade ur direkt nästan... fick för sig att visa att det var nästan 80 grader i vattnet... kändes inte riktigt som att jag kunde hålla med om det... haha... så ska testa att byta batteri o sen testa den igen o så får vi se... blir det likadant igen så lämnar jag tillbaka den...

sen gick vi till arbetsförmedlingen o fk som ligger i samma lokal... kom fram till att allt var superotydligt... af hade ett kösystem som jag inte visste att de hade då deras nummerlappsmaskin stod lite gömd... men iaf... fr o m första oktober är jag helt arbetssökande... måste antagligen prata med fk också o säga till om att jag inte ska ha mammaledigt mer än till 30 september...

idag blir det tyvärr ingen bild... orkar inte ladda upp ngn... men imorrn ska jag ladda upp en, jag lovar... imorrn ska jag även börja kolla runt efter olika bemanningsföretag o skriva upp adresser o så...

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Haha ja det kanske var det hon skulle göra, kollat så jag lagt i god mat och fina extra kläder ;) hoppas allt är bra med dig och din sötnos!

2010-09-02 @ 20:54:27
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Malin-mamma till Sam och bebis i magen

Söt tjej! Härligt att vara förälder imorrn blir jag igångsatt är lite nervös faktiskt!

2010-09-02 @ 21:18:03
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Malin-mamma till Sam och bebis i magen

Enligt bm är jag öppen tre cm så hoppas det går smidigare imorrn!

2010-09-02 @ 21:49:40
URL: http://malinsmix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0