glad glad glad... =)

jaha... igår kväll kan vi börja med... =)  då nattade H våran söta o älskade dotter... o tänk om alla kvällar kunde funka lika smidigt när det gäller nattningen...!!!! han han knappt lägga Isabelle i sin säng förrns hon somnade... han kom ner direkt o jag tänkte först: jaha, vad har gått på tok nu då...?? (lite irriterat kan tilläggas då jag o H inte alltid drar jämt när det kommer till nattningen av Isabelle) men så kom han ner utan henne... så jag började väl fråga ngt i stil med: skulle inte du natta henne...?? (en aningens förvirrat) jo, sa han, men hon somnade väldigt fort idag... för om hon inte rymt så sover hon... en stund senare kom kommentaren: näe, jag måste gå upp o kolla så hon lever...!!!! o mycket riktigt, ungen levde allt... hon låg o susade (snarkade) så sött i sin säng så... =)  så kom han ner o sa: tänk om alla kvällar kunde vara lika smidiga... ja, det skulle inte jag heller ha ngt emot... haha... ikväll var dock inte heller så jobbigt.. jag la henne, fick gå in en gg för att ge henne nappen igen o sen somnade hon så sött... =)

o idag la söta Amanda in ett inlägg på min logg på facebook... =)  då hade jag vunnit en Oskar & Ellen sångpåse i familjen Korbs tävling... =)  Jippie...!!!! äntligen en vinst...!!! haha... då blev jag jätteglad... =)

i eftermiddags var det även dags för bvc... Isabelle som aldrig nånsin varit särskilt misstänksam annars mot bvc-sköterskan var helt ifrån sig... jisses... hon skulle bara klamra sig fast vid mej... ville inte vara med om att bli vägd o mätt... nej nej... det var inte kul...!!!! men så fort jag tagit på henne en ny blöja o trätt bodyn över huvudet så fick hon komma upp i mitt knä så kunde jag ta på henne resten av kläderna där istället... gick det jättebra att sitta o flina upp sig mot sköterskan... så var hon ju tvungen att visa upp sin nya färdighet: att gå... =)  med hjälp visserligen... men det är mycket roligare att gå omkring än att sitta eller krypa... haha... men fröken sötnos var 70 cm (ungefär) lång o vägde nästan 10 kg...!!!! hon vägde närmare bestämt 9930 g... =)  så fick hem en informationsaffisch om förgiftningstillbud... ni vet en sån där som listar vanliga (o en del ovanliga) ämnen o produkter som man har hemma o sen står det en siffra bredvid o så kan man läsa längre ner vad som gäller för den... t ex att det är en frätande produkt o att man genast ska uppsöka sjukhus om barnet får i sig sånt...

en annan grej som jag försöker mej på att ordna är ngn som kan komma hit o julpynta åt oss... haha... Petra, känner du dej manad? haha... jag är nämligen ingen direkt julmänniska o har lite svårt för det där... nästa år kommer jag definitivt att julpynta, men då är det mest för att Isabelle verkligen ska få uppleva allt det där med massa julpynt... o nästa år satsar jag på att ordna en sån där liten paketkalender... ni vet en sån där med ett litet paket varje dag fram till jul... min mamma hade en sån när jag var mindre, men jag vet inte vart den tagit vägen... jag älskade den o det är en grej jag vill att Isabelle ska få också... bara lite småsaker... måste ju inte vara några avancerade saker direkt... utan kanske en större sak o så lite tillbehör till den eller så... beroende på vad hon gillar... =)

nu ska jag däremot in o fortsätta tävla på olika ställen på nätet... =)  sen blir det nog en skaplig kväll/natt för mej... =)  lilla söta fröken vaknar tidigt o då får man snällt gå upp då... fast idag gick vi o la oss igen på förmiddagen... =)  vid kvart i elva i förmiddags var både hon o jag jättetrötta så vi gick upp o la oss i min säng... =)  H låg o småsnarkade lite bredvid, men så fort han gått upp ur sängen så somnade vi båda två... o sov längre än jag trott...!!!! vi sov i ungefär 3 timmar...!!!! nåja... det var skönt... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0