trött o seg o varm

jaa... Isabelle har varit ganska grinig idag... =/  tror det har varit för varmt för henne idag... ungefär som för mej... ville gärna bada, men jag är förkyld o så fick jag min förbannade mens igår kväll... =/  vet inte heller om lillan verkligen mår bra eller om hon är på väg att bli sjuk... dags iaf att skaffa en termometer, för det har vi ju inte gjort än...

idag skulle jag o Henke gjort potatismos o falukorv... men vi hade ingen potatis o så kände han ingen ork att göra potatismos... så jag föreslog att vi skulle köpa pizza eller pasta från Valencia istället... så då gjorde vi det... bara det att när vi kommer o åker över Duntis så möter vi en bil som kör mitt i vägen... Henke blev förbannad o vände o körde efter... jag hatar verkligen när han kör fort o det vet han om... men ibland är hans temperament för starkt för att han ska kunna stå emot... jag förstår om han blir förbannad om vi möter en bil som har hinder på sin sida men som inte stannar iaf... jag själv tycker dock att det är onödigt att vända o jaga ikapp en sån idiot... men jag förstår honom verkligen idag... han fick tvärnita för att inte krocka med den idioten... vet inte om det är för att vi har Isabelle i bilen också som han blir så förbannad numera... men i varje fall... när vi kom till korset vid linköpingsvägen (där man kan svänga höger mot Motala eller vänster mot Österstad o Fornåsa) så hoppade han ur bilen o gick fram till den andra bilen... den föraren hade tydligen sagt att Henke körde för fort... o eftersom han också hade barn i bilen så valde Henke att ta det lite sansat... hade det varit jag hade jag sagt åt föraren att eftersom det var han som hade hinder på sin sida så är det han som enligt lagen har väjningsplikt för mötande trafik... jag hade nog även upplyst honom om att jag faktiskt hade en 3-månaders bebis i bilen o sagt åt honom att han om han inte kan sina trafikregler inte borde ha körkort... Henke körde kanske lite för fort, han körde kanske 55-60 km/h på den vägen... men det är 50 där så det är inte superfort... o det spelar ändå ingen roll... den andra bilisten såg oss tydligt (måste ha gjort iaf) vilket innebär att han antagligen chansade på att det skulle gå... o sen försökte få det till att det var Henkes fel att Henke var tvungen att tvärnita för att inte köra på honom...

ikväll tog vi en dusch ihop här hemma... sist jag försökte duscha med Isabelle ensam så gick det inte så bra... det är bättre om Henke är med i duschen så vi kan hjälpas åt... tror hon tyckte att det var ganska skönt... lite läskigt är det nog med duschen, men skönt eftersom det ju faktiskt blev lite svalka av det... hoppas på att vi kan inviga hennes badstol också snart... =)  o hennes badbyxor som är supersöta... dom är röda med vita prickar på... =)

nu ska jag gå ner till min älskling igen o kolla lite på tv en stund o sen gå o lägga mej...

god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0