Midsommar

ja, igår var det midsommarafton. den började med att vi åkte o handlade det som vi skulle ha till kvällen då vi skulle grilla med Lappen o bardan. på väg ut från maxi (vi var där alla scanners är när man kommer in på maxi) så får jag syn på en karl som kommer o går med shorts o ett turkost linne o har en liten tjej med sig. jag sa till Henke: du ser han som kommer där, det är min pappa. sen sa jag högt o tydligt: hej pappa! inget svar, som väntat. faan tur att jag själv har något som helst jävla hyfs i kroppen, för det har faan inte han lärt mej iaf! nåja, jag är som sagt inte vidare förvånad, men jag blir fortfarande förbannad på såna jävla fasoner. det vore en sak om han inte sett mej eller hört mej. men det sistnämnda kan han inte undgått. well well, som en tjej jag känner lite flyktigt sa: det är därför man skaffar sig en egen familj som man kan lära hyfs. så sant så.

nåja, sen efter det så åkte vi hemåt, lämnade av lite grejer hemma för att sedan ta med oss resten upp till Henkes föräldrar där vi skulle vara på kvällen. när vi lämnat det vi skulle där så åkte vi vidare upp till hans mormor för att plocka lite rabarber som vi skulle ha till kvällens paj (eftersom Lappen inte äter åtminstone röda bär så valde vi rabarber istället) o även hälsa på henne lite grann så hon fick se Isabelle igen. hon var dock inte hemma först, men så kom hon strax efteråt, precis när vi tänkte åka igen.

senare på kvällen så grillade vi o åt gott. =)  jag drack lite mer än ett glas vin. första klunken var inte alls god! sen fick jag för mej att jag skulle testa en klunk till, den var godare. när jag druckit upp det glaset så fyllde jag på, men drack inte mycket mer än ett par klunkar till. sen var det inte gott längre. lämnade det hos Kjell o GB o sa till GB idag att hon fick ta av det om hon ville. jag vet inte om det handlar om att det inte är ngt jag skulle gilla annars heller eller om det är som så att jag bara inte druckit på ett tag.

sist jag drack var förra året vid den här tiden ungefär. haha. jag sa det igår varpå Lappen sa: jaha, då vet jag vad ni gjorde den kvällen då! haha. nåja, kvällen var trevlig. lite trist bara att Bardan började tjata ganska snabbt om att åka hem eller till ett annat ställe. det känns lite grann som att vi (jag, Henke o Isabelle) inte duger. men men. antar att det är svårt för ens vänner som inte har barn att veta hur de ska ställa sig till det. tror de flesta av våra vänner kommer tycka det är roligare när Isabelle börjar tulta omkring själv. nu verkar hon så himla ömtålig (enligt några vänner) men då när hon tultar omkring själv så är hon större o verkar inte lika ömtålig. många är nog lite rädda för att råka göra henne illa för att de skulle råka ta för hårt. men men. får väl vänta ett tag till o sen lär vi nog ha folk som gärna busar runt med henne. haha.

nu ska jag ordna in alla rätta kontakter o alla sms jag vill ha kvar till telen igen. hade den inne på mjukvaruuppdatering i torsdags.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men bardan är ju sån, att det hon vill göra ska alla andra hänga med på även om man inte vill. Tråkigt att hon håller på när man väl har bestämt att göra en sån sak som att grilla hos er. Men men, jag är inte förvånad längre. Hoppas ni har haft en trevlig midsommar. Kram

2010-06-27 @ 10:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0