aj aj aj

jag vaknade imorse vid nio av att Isabelle ville ha mat o då hade jag även fruktansvärt ont i magen o över revbenen på höger sida... lite senare tog jag ett par värktabletter, men de hjälpte inte... =/  det onda spred sig dessutom till vänstra sidan också o ökade o i kraft... försökte sova en stund på soffan, men lyckades inte sova bort smärtan... så till slut fick vi ringa Pernilla, som vi skulle åkt till ikväll, o säga att jag inte mådde bra o att vi därför inte kunde komma... efter det ringde jag 1177 (sjukvårdsrådgivningen) o pratade med dem... där sa de att det troligen var magkatarr... så det blev att dra upp till svärföräldrarna o se om ngn kunde skjutsa in mej till stan så jag kunde köpa medicin mot det... så min svärmor var snäll o ställde upp o skjutsade eftersom H hade druckit en hel del igår när hans mamma fyllde 50 år... så jag gick in på apoteket o hade svårt att stå upp pga smärtan... fick hjälpen jag behövde o sen var tjejen i kassan så himla gullig så hon frågade om jag ville ha lite vatten o ta en tablett direkt... det ville jag ju gärna o hon var snäll o gick o hämtade lite vatten i en plastmugg... snacka om gulligt...!!!!!! sen kom vi tillbaka till mina svärföräldrar o där la jag mej på soffan... somnade ganska snabbt o sov i ungefär två timmar... sen hade smärtan lättat... har fortfarande lite ont, men inte alls så där ont som jag hade innan...

gott nytt år till alla mina söta läsare... =)    ♥

Kommentarer
Postat av: Petra

Uscha - hoppas det snabbt känns bättre! Fick du medicin utskrivet? Gå till läkaren annars för det finns bättre medicin än de receptfria att få!



Man kan "lura" magen också genom att äta sallad och sånt som tar lång tid att smälta - man mår lite bättre - men näe det blir inte bättre av det... testa att äta lite kex ibland också så lugnar sig magen!



Hoppas ni hade ett mysigt nyår iaf =)



Kram

2011-01-02 @ 06:39:44
URL: http://bloggen.willvin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0