måndag morgon

min lilla underbara sötnos har sovit i sin säng hela natten....!!! det var lite gnälligt strax innan jag skulle lägga mej igår kväll... då var det lite bök bök bök... men sen efter det så var det lugnt hela natten fram till ungefär sex på morgonen... undrar om det helt enkelt är som så att hon har börjat vänja sig mer vid att sova i sin säng...?? hoppas det... hade väl iofs hoppats på att hon skulle sova till ungefär åtta för då hade jag kunnat gå upp o börja fixa lite o då dessutom lagt henne i vagnen istället... men nu vaknade hon ju nu vid sex så då får hon sova ett par timmar i sin säng o sen går jag upp o börjar fixa med vad som ska med o inte... sen går vi upp till hennes farmor o farfar o släpper ut hundarna en stund o sen är det dags för bussen... =)

hoppas att det är en bra chaufför som hjälper till att få upp vagnen på bussen... det händer ibland att det är lite jobbigt att ta sig upp på bussen... det beror helt o hållet på vilken sorts buss det är... de senaste gångerna jag åkt bussen hem från stan så har det varit en toppenbra chaufför som sagt åt mej att bara plinga så ordnar hon hjälp åt mej att ta mej av sen... =)  så när jag har plingat så ropar hon ut i högtalaren att hon vore tacksam om ngn hjälper mej av med barnvagnen.. o det brukar gå bra att få hjälp... men upp på bussen är det inte alltid lika lätt... men ibland så är det några bra passagerare som är snälla o hjälper mej på bussen också... tror aldrig att busschauffören hjälpt mej med barnvagnen på bussen... o eftersom jag bor på landet så är det inte alltid det är ngn trottoarkant vid busshållplatsen... det beror på vilken hållplats man går på vid... bara de hållplatser som har en avgångstid i tidtabellen har en trottoarkant att gå på bussen från... lite dumt tycker jag faktiskt... för med tanke på att de som skaffar barn inte bara bor på såna platser så är det ju betydligt krångligare för mej att gå på bussen vid min hemhållplats... tycker det borde investeras i trottoarkanter vid alla busshållplatser... det blir mindre jobb o krångel för alla inblandade... ja, förutom de som investerar i en trottarkant... =p  eller minitrottoar eller hur jag nu ska förklara det... o vissa busschaufförer beter sig som om de hade eld i baken för de nästan blänger på en om man kommer på med en barnvagn... eller som sist jag var inne i stan: jag tog stadsbussen till en hållplats... väl där så upptäcker jag att chauffören inte kört intill ordentligt o inte heller hissar ner bussen ordentligt... o sen kände man nästan irriterade blickar från chauffören i nacken för att det tog tid att ta mej av bussen... men om han hade kört närmre o dessutom hissat ner bussen mer hade jag ju kunnat komma av snabbare... då är det så man känner för att ropa: om du hjälper till går det lättare... o sen när jag väl kommit av så hinner man knappt ta ett steg från bussen innan dörrarna far igen o bussen åker iväg som om chauffören inte bara har eld i arslet utan dessutom jagas av snuten med en blåslampa... så jag ska ärligt säga det att den dagen jag får körkort är det slutåkt på bussarna! det är ändå bara ett fåtal chaufförer som är bra, till exempel hon som jag berättade om i början...

nu sover min lilla skruttunge så nu ska jag också gå o lägga mej igen...

kram till er!

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Skönt att sötisen sov ordenligt inatt, det är A och O att få sova bra!

2010-08-23 @ 23:36:14
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0