livrädd

ja, det kan man nog lugnt påstå att jag blev tidigt imorse...

igår kväll var det ju Henke som nattade Isabelle... det gick bra för han var nere igen efter ca 30 min... men vid fyra i natt blev det lite bökigt o jag kände att jag inte orkade springa upp o ge nappen femtioelva ggr innan hon skulle somnat om så ganska snabbt tog jag upp henne o la henne hos mej i sängen... sen vet jag inte riktigt vad som hände, men jag måste ha nickat till o börjat slappna av för helt plötsligt kände jag hur hon gled ner o hamnade på golvet... jisses vad jag blev rädd... som tur är så har jag inte orkat ta upp kläderna från golvet som jag slängt av mej där på kvällarna så hon landade ju mjukt... hon blev nog mest förvånad också, vad hände ungefär... hon blev i varje fall inte ledsen, men jag var snabb med att ta upp henne o sen bökade jag om lite grann i sängen så la jag henne på insidan av mej istället o så fick jag ligga o sova obekvämt på högersidan... men fy vad hemsk jag kände mej... kände mej som världens sämsta mamma verkligen... ville bara gråta, men tyckte det var dumt att göra det eftersom hon ändå inte var ledsen eller så... hon hade ju uppenbarligen inte skadat sig så varför riskera att hon plötsligt började tycka att det hade gjort ont eller ngt sånt... så lät bli att gråta, men det var inte lätt... hon var vaken en stund efteråt o började först prata lite grann, men jag hyssjade lite grann eftersom sambon skulle upp skapligt idag då han började jobba kl 9... sen låg hon vaken en stund till medans jag gosade lite grann med henne o sen somnade vi nog båda två ungefär samtidigt... skönt dock att hon tog det så bra o inte verkade bli rädd eller så heller... men från o med nu är det slut på sovandet ytterst... när hon sover hos mej så får jag sova på högersidan så länge sambon är hemma, men när han inte är hemma kan jag alltid ta hans sida av sängen o då kan jag sova ett tag på vänstersidan... det är klart att målet är att vi ska få henne att sova hela nätterna i sin säng... men just nu är jag nöjd med att hon sover så bra i sin säng som hon ändå gör... hon sover oftast större delen av natten i sin säng o sen kanske hon börjar böka runt en massa så jag tröttnar o tar upp henne... men har märkt också att hennes bökande efter nappen inte handlar om att hon inte vill ligga i sin säng egentligen... bara att hon sover oroligt just då o reagerar på att hon inte har nappen i munnen... för bökandet sker alltid med slutna ögon o så fort hon fått nappen så lägger hon ner huvudet igen o somnar... =)

nej, nu ska jag mysa lite med mitt älskade lilla hjärta...

kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

"Fallet" händer nog alla föräldrar. Du behöver inte känna dig som världens sämsta! Inte ens mammor kan trotsa gravitationen :)



Svar: jag vet att jag måste sluta "ge" mig själv skuldkänslor men det är svårt att låta bli :P

2010-08-22 @ 12:57:28
URL: http://omjojjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0