fredag den 13 augusti

det här med rubriker är såååå svårt... nåja...

börjar väl med att beskriva gårdagskvällen... vi var över till Isabelles farmor o farfar igår kväll så när vi skulle natta henne var vi där fortfarande... det gör ju iofs inte så mycket egentligen eftersom de bor nära så det är bara lägga henne i vagnen just då... sen går ju jag alltid hem när vi har med oss vagnen upp dit så ibland vaknar hon på vägen hem eller när vi precis kommit hem... då är det ju bara att ta upp henne ur vagnen o byta hennes blöja o så lägga henne i sin säng istället... nu håller vi ju dessutom på att försöka få henne att sova i sin säng o inte i vagnen eller i våran säng... men igår kväll vaknade ju inte damen när vi kom hem så jag tyckte vi kunde bära upp vagnen (vi har sovrummet på övervåningen) o ställa henne utanför sovrummet... men det tyckte inte Henke... han tyckte jag kunde bära upp henne o lägga henne i sin säng... det gick ju visserligen bra... o hon vaknade till lite lätt när jag la ner henne men somnade om igen... men inte så länge! vid ett vaknade hon till igen o ville inte somna om... jag testade med att gå upp o ge henne nappen säkert tio ggr (om inte så kändes det som minst tio ggr iaf) tills jag kvart över två i natt gav upp o tog upp henne o la henne hos mej istället... tog inte många sekunder innan damen somnade... vilket självklart ledde till att jag tänkte att om jag härdat ut några minuter till så hade hon somnat om... visst, det kanske hon hade gjort men då hade hon ju vaknat snabbt igen... hade det varit en dag man skulle vara hemma hela dagen hade det ju inte gjort ngt, men nu skulle man ju iväg dagen efter (i dag alltså)... jag räknade med att tösen skulle vakna vid sex o vilja ha mat... men icke... hon sov som en stock... jag hade satt klockan på halv åtta så jag kunde hinna med allting o ändå snooza en halvtimme, timme om jag ville... vid halv åtta gick jag upp o duschade... plockade i ordning en massa o sen fixade jag käk åt lillan... o sen tog jag på mej lite grann o sen väckte jag henne vid åtta o gav henne mat... sen gosade hon med sin pappa efter att hans alarm hade ringt... synd man inte hade kameran framme då... =p

nåja... det gick ju bra o vi kom iväg som vi skulle... sambon min skulle skjutsa oss till Österstad då det inte var ngn direkt omväg när han skulle till jobbet... men iaf... lillan somnade på vägen in till stan o sen sov hon tills vi kom till Amanda som vi skulle hem till idag... =)  tog upp henne ur vagnen o när vi kom upp till lägenheten så var hon klarvaken... svårt att tro att hon hade sovit två minuter innan... haha... nåja... väl inne hälsade vi på Ludde också är klart... kom in i vardagsrummet o där satt Luddes pappa M o såg ut att tycka det var mysigt med en bebis i huset... haha... han fick hålla i Isabelle en stund som mest flörtade in sig (som vanligt) o så kom Ludde fram o klappade lite på henne också o det tycktes om... haha... som tack för att de tog emot mej så tidigt så hade jag tagit med mej lite chokladmuffins som jag bjöd på... M tyckte nog om dem för han tog två stycken... =) Amanda tog bara en så då tog jag den sista som var kvar efter att vi alla tagit varsin först o M en andra... (det var fem i påsen alltså)

Efter det så var det lek o bus en bra stund o sen blev båda barnen trötta så de fick sova lite grann... sen vid tolv så började lillan vakna till så då var det blöjbyte o mat o sen gick jag o Amanda in till stan... Ludde sov fortfarande... o självklart var Isabelle med oss in till stan... =)  på stan kikade vi in på H&M en stund... sen fikade vi på Lilla Hem i Gallerian... sen tog vi en sväng ner till Brio för att leta roliga pennor... fanns inget där... hittade lite klistermärken som jag köpte istället... sen gick vi till pastorsexpeditionen för att kolla vad de hade för dopklänningar till utlåns... kom fram till att jag måste skaffa en vit body som hon kan ha under...men vi ska kolla om hon inte kan ha den som hennes pappa o faster hade när de döptes... =)  den är visserligen en kort modell, men det duger ju också... efter pastorsexpeditionen så gick vi till Östenssons för att kolla om de hade några roliga pennor... men inte de heller... när vi är där inne så ringer min telefon o då är det ngn som hittat min kalender som jag tappat utan att ha märkt ngt... så himla tacksam att det finns snälla människor... annars hade man ju förlorat allting som fanns i den om ngn hade hittat den men inte ringt... nåväl... den kom till rätta iaf eftersom den som ringde skulle till affären jag var i... sen därifrån vidare till Bokia för där borde det ju liksom finnas pennor... haha... på väg dit träffade vi på två av mammas kusiner... den som hängt med vet att jag var på begravning för lite sen... två söner till den av mormors systrar som begravdes var det jag träffade på på stan... =)  så Klempa kollade ner i vagnen o undrade om det var min... o det var det ju... =)  hon sov så sött så... =)

efter Bokia var det dags för mej att dra mej mot min moster o träffa Emma... =)  när jag kom dit så hade hennes bebis (eller lilla pojke är väl rättare sagt med tanke på hur stor han är) precis somnat... sen vaknade min lilla prinsessa efter en stund o då ville Emma hålla henne ett tag... det fick hon så gärna så... =)  sen kom hennes kille o hämtade henne o då gick jag vidare mot min mormor... dit skulle min mamma åka också så då visste jag att det var ngn där som kunde höra mej när jag ringde på dörren... haha... på vägen dit ringde jag o bokade församlingshemmet till dopet... väl inkommen hos mormor så sov min prinsessa men hon vaknade efter en stund o då var hennes gammelmormor jätteglad att se henne... =)  hon har bara sett henne en gg o det var på godegårds marken som var den första maj... så då var hon inte stor... =)

sen åkte jag hem o nu sover lillan äntligen sen en stund tillbaka o jag ska nog gå o lägga mej snart också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0